tisdag 28 februari 2012

Hos Chopski

Jag kunde inte vakna imorse. Jag kom knappt upp ur sängen. Det känns som om ingenting lockar längre. Inte ens 12 grader och sol...

Idag har vi hälsat på hos Chopski (min brors smeknamn på hans lilla Sophie :)
Keila och Julian väcker liv i korridorerna och fikar med "di gamle" och presenterar sig fint och delar glädje. Bekymmersfri glädje.
Våra fina barn.
Jag har tagit jättefina bilder på Julian och Sophie idag. Kanske delar Sophie med sig av dem på sin blogg?

Tusen tack för alla era fina ord och tankar på Sophies blogg. Det värmer inte bara Sophie utan även hennes föräldrar och Rasmus. Och vi i Rasmus familj. Ni är så fina allihopa!

Kram

12 kommentarer:

  1. Det där väntrummet känner jag igen tyvärr. Har både haft praktik där och varit anhörig...(min pappa).
    Ta hand om er. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir så berörd av all kärlek i er familj! Ni verkar vara så fina! Styrkekramar till er alla! /Marie

    SvaraRadera
  3. Fina ungar och fina ni ... Lider så med er alla, Sophie och hennes familj. Tänker på henne varje dag trots att jag inte känner henne. Livet är så jäkla orättvist, fan ta den där jävla sjukdomen! Blir så arg när jag tittar på lilla fina, fina Julian som inte har en aning om vad som händer med hans mamma ... Mitt hjärta brister ...

    All kärlek och styrka till er alla.

    SvaraRadera
  4. Känner inte er, är bara en anonym bloggläsare men jag känner med er och ber för er.

    SvaraRadera
  5. Jag hamnade på din blogg av en slump och sen vidare till Sophies blogg. Jag har varken ngn tröst att komma med eller ngr kloka ord att stötta med utan förblir mållös hur grymt livet far fram med er familj och många andra. Vi har jämngamla barn och ur det perspektivet kan jag bara ana känslan att veta att tiden med de små inte kommer räcka till för alla ögonblick man vill dela med dem.
    Men allt det som du och Sophie delar med oss som läser ger perspektiv på livet. Ni får mig och säkert många andra att tänka till, fundera över vad som egentligen är viktigt. Och på vilket liv man vill leva. Hur långt det nu blir, för det vet ju ingen. Tack för att ni låter oss läsa.

    SvaraRadera
  6. Vår lilla tappra modiga älskade Sophie , vad du är stark och såå älskad / Kram Svärisarna;-)

    SvaraRadera
  7. Fina Danni, skickar massor av styrkekramar till dig och din familj<3
    Många kramar från Sofia

    SvaraRadera
  8. Kramar från mig (ifall du vill ha dem). Det är så tungt med sådana tråkigheter :(

    SvaraRadera
  9. Kan tänka mig att barnen väcker mycket glädje på sjukhuset! Tänker så på er trots att jag inte känner er. Sophie har tur som har så många fina runt sig som älskar henne och ställer upp när det behövs.
    Hoppas att Sophie snart blir smärtfri och får komma hem!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tänker mycket på er.....
    STOR KRAM till er alla <3
    Och en extra till Sophie, Rasmus och Julian.

    SvaraRadera
  11. Tänker på er. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Det finns inte ord som beskriver hur sorgligt detta är. Varma kramar till er alla. <3

    SvaraRadera