tisdag 14 februari 2012

Vi hälsade på en ängel

När jobb och dagis var avklarat för dagen åkte vi till Vellinge för att lägga blommor till Jane, min moster som gick bort för snart ett år sedan.
Det är skrämmande hur fort tiden har gått.
Det känns som det var igår jag träffade henne... 

Och så passade vi på att säga hej till min morfar på minneslunden och så la vi blommor på min bästa väns lillebror Olas fina sten. 
Keila hälsade fint på alla tre och vinkade med sin lilla hand när vi skulle lämna Ola, "Hejåå Ula" sa hon.
Kyrkogården i Vellinge.



Vi skulle vinka till Jane...




"Vor e Jajne mamma?"

Ola 


Vi borstade bort snön från hjärtstenarna.

"Där e nallen!"


"Si jag dör; och Gud skall vara med eder..."


Hejdå Jane.
Ta hand om dig där uppe.

6 kommentarer:

  1. så bra att barnen får uppleva även svårigheter. När jag var liten så skulle barnen skyddas från att folk dog. Min första begravning jag var på var min brors när jag var 18 år så det blev naturligtvis chockartat. De menade väl kan jag tro men men.

    SvaraRadera
  2. underbara ni..Det värmer långt ner i hjärteroten.

    SvaraRadera
  3. Så fint och fina ni e..

    Sv: tack och JAAAA!!
    dreglar över piloter ;-)

    (fan va rolig du e)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hjärterörande och fina bilder, Danni<3
    Essie

    SvaraRadera