söndag 19 februari 2012

Lugnt och skönt

Vi tog en väldigt lugn dag idag. Keila kräktes aldrig upp någon kebab.
Hon var färdig vid sextiden igår kväll. Henrik och jag har ännu inga symptom. Jag tror vi klarar oss denna gången också. Peppar...peppar...

Vi gick en runda med vagnen så att Keila skulle få lite frisk luft och när hon somnat passade vi på att äta lunch på Vapiano för andra söndagen i rad.

Varsin pasta och så delade vi på en Vitello tonnato (tunt skuren kalv med kapris och tonfisk) till förrätt. Gott!

"Får jag smaka din Tiramisú pappa?"

"Denna och Alasch!"

Nu har vi precis sett Big Brother eftersom att en kille Henrik känner och jobbat med är med. Ja, jag känner också honom från skoltiden. Ska berätta vem imorgon.
Men alltså, pregnant woman i huset!?
Hon har definitivt inte fått barn innan. Amen tänk er själv att ha "baby-blues" inför hela Sverige. Jag vet inte hur ni kände det men jag fulgrät i två dagar och amningen gjorde så ont i början.
Som sagt, hon har INTE fått barn innan... Stackarn!

Jag har inte tittat på BB sedan Gynning var med men nu när jag känner någon där inne måste jag ju kolla. Han kommer ställa till med grejer. That's for sure ;-)

Ha en fin söndagskväll.

5 kommentarer:

  1. Ska hon föda i huset?? Jisses!

    48 timmar efter sista kräket ska man hålla sig inne ( det är därför man inte få lämna på förskolan innan det gått 48 timmar), man smittar fortf då. Hoppas ingen som åt där igår blev smittad av er.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Tänkte precis samma sak. Jag var helt koko de 2 första veckorna för fasiken!

    SvaraRadera
  3. Tänkte samma sak som Ina! Hur fan är man funtad när man tar med sin kräksjuka dotter till en restaurang? Det smittar som en löpeld och det är ego-människor som er som inte kan sitta hemma som gör att sjukdomen sprids. Hoppas ni blir sjuka, så ni får känna av hur det är och hur de ni smittat ner har det!

    SvaraRadera
  4. Big brother-preggot har faktiskt en dotter sedan tidigare.

    SvaraRadera