söndag 21 november 2010

Moltex

Jag älskar att inreda och pyssla där hemma med saker. Ofta köper jag nytt och byter ut kuddar, plädar, dukar, fotoramar och så vidare. Nu är det snart dags för lite julfint, nästa helg blir det julpynt hos familjen Dahl/Siebert. Innan det drar vi över lägenheten med en riktigt storstädning och lagom till Lucia åker granen in. Japp, det blir en riktig gran i år. De andra åren har vi nöjt oss med stjärnor eller ljusstakar i fönstrena men i år har vi ett barn och mina barn ska få växa upp med gran precis som jag gjort. Vi ska klä den tillsammans, lyssna på julsånger och dricka glögg. Pappa satte alltid på "War is Over" med John Lennon när granen skulle kläs. År efter år... Vilka minnen! Även ifall Keila med all säkerhet inte kommer komma ihåg när vi klär granen i år, så ska det ändå ske. Jag är också i full gång med en julklappskalender som hon ska få öppna själv varje dag. Vilken julmamma jag blev då! Who would've known when I was dancing at Cavalli?

Åter till ämnet, Motlex har utförsäljning i Svedala denna helgen och imorgon. Gissa vem som ska dit och fynda någon fin kudde eller pläd till sängen och kanske lite fint tyg att klä om någon stackars möbel med.
Förra gången vi var där så var jag gravid i ungefär vecka 20 och handlade sängkläder till bebis, kudde och täcke i finaste kvalitén till nästan inga pengar alls.

De här kuddarna får gärna bo hemma hos mig.

2 kommentarer:

  1. Även om Keila inte minns själv så kommer det ju finnas foton av hur ni firade hennes första jul. När hon sen blir större kommer fotona tillsammans med de historier ni berättar om hur det var när hon var liten vävas ihop till minnen och en känsla av att "såhär firar vi jul och det har vi alltid gjort ända sen jag var liten". Så jula på vettja! :-)

    SvaraRadera
  2. du är snäll och inte lurar in oss i LYXFÄLLAN genom at locka min fru på shopping.... =)

    SvaraRadera