onsdag 24 november 2010

Bibshit did it again!

Idag började vi dagen halv åtta (!!!). Jag steg något chockad upp ur sängen och ut i ett svinkallt vardagsrum som var lika upplyst som en fotbollsarena.
Jodå, här hemma behöver ingen vara mörkrädd om dagar och nätter så länge det ligger snö på gatorna. Herregud! Men jag tände ljus och gjorde svart te med mjölk till mig, tog på mina UGG och Keila fick sina UGG på och varsin kofta så var vi varma igen.
Vi halv tio började Keikei klia sig i ögonen och jag tryckte snabbt som fan in en napp i munnen på henne och jomen, visst somnade hon så jag tassade in till Henrik igen och kröp ner i den varma sängen och sen sov vi till halv tolv. Fy på oss!
Eller som Matilda sa när hon äääntligen fick tag i mig: "Amen Danni, nu har ni sovit bort hela dagen!"
Ja, du Titti går man och lägger sig vid sex ;-) så har man ju det, men jag kommer aldrig i säng före ett på natten... Och dessutom har Keila varit sjuk... Dåligt samvete? Nääää...

Titti bjöd i alla fall hem på äpplekaka så jag och Keila svidade om från pyjamas till myskläder och åkte bil hem till Vebergs. Vi lekte och pratade bort några timmar innan det var dags för mysmiddag hos Frida. Jag hade Bibshit (vår hund Bibbi) med mig och vad tror ni hon gör så fort hon kommit innanför dörren? Jo hon sätter sig och skiter på Fridas köksmatta!!! Jävla hund! Jävla Bibshit, henne kan man fan inte ha med hem till folk. Jag hann tänka: Hur ska jag få bort de här tollarna innan Frida ser... (Men Frida såg...)
Till Bibbis försvar får jag dock tillägga att hon hatar snö och bajsar inte gärna när det är 10 minusgrader ute. Men sen å andra sidan, vem fan gör det?

"Godmorgon magistern, jag vet att jag är sen..."

Två busfrön lekte fint ihop hela eftermiddagen.

4 kommentarer:

  1. oooooookej...
    du lägger ribban där alltså.... oooooookej!

    SvaraRadera
  2. Hahaha dessa hundar! Kan se det framför mig... Haha!

    SvaraRadera
  3. Åh, första bilden är ju helt underbar!!

    SvaraRadera