torsdag 11 november 2010

Akte deeeej

Keila är rädd för andra barn... Eller nä, hon är vettskrämd när hon ser eller hör andra barn.
Det är inte så lyckat eftersom att vi träffar andra barn i princip varje dag...
Jag får helt enkelt börja träffa ännu fler högljudda och glada barn så att Keila kan växa ifrån tramserierna.
Var har hon fått detta ifrån? Min mamma påstår att jag var "en liten fis" när jag var barn så hon kan mycket väl ha fått det från mig... Det tror jag inte aaaalls på! ;-)
Stackarn tittar på mig med stora ögon innan hon förtvivlat börjar snyfta och brister därefter ut i jättegråt.
Idag sjöng Vendela jättefint för henne "Akte deeej" (Lilla Snigel) och lillsnuttan grät...igen.



Vi får allt sjunga lite mer här hemma så att bebis förstår att man ska bli glad av sång, oavsett sångröst...

16 kommentarer:

  1. hahah lilla Keila då.. igår gick det ju bra.. alltid ngt :)
    såå söt Vendela är när Keila börjar gråta, klappar så fint på sin lilla kusin, det är kärlek!!

    SvaraRadera
  2. Danni, inte ofta jag skriver men hur roligt var inte detta... jag sitter och asgarvar framfor datan så stackars Elissa vaknade ur sin nattsömn.. men det var det fasiken värt.. hahahah!!!!
    Puss
    Leila och skrikande Elissa

    SvaraRadera
  3. hahhaa gud man ska inte skrattta men hur sött är det inte? Då är hon inte bara rädd för Emilia som också var lite högljud, hihi!! lilla gumman <3 stor kram på er

    SvaraRadera
  4. Som jag skrattade. Vendela gör sitt bästa för att showa och publiken gråter..... Så söt.
    Hoppas allt är bra med er annars. Kram

    SvaraRadera
  5. Ta med Keila till öppna förskolan på Familjens hus. När dom har babyöppet är det lagom stimmiga bebisar att vänja sig vid :-)

    SvaraRadera
  6. hahahaha amen lilla sötis! Så ledsen hon blir!

    SvaraRadera
  7. Kan ju trösta dig med att Elias blir jätteledsen för leksaker som låter för mycket!! haha märkligt det där! Trodde barn älskade leksaker som låter mycket! Tydligen inte mitt, än iallafall!

    SvaraRadera
  8. Keila har lärt sig gråta =) Hahaha! Fan va roligt.... Tänk då om Elsa sjungit!
    Sötaste Vendela tröstar, myyyys! <3

    SvaraRadera
  9. haha förlåt.. men det är ju så jäkla gulligt och roligt samtidigt!!

    SvaraRadera
  10. Awwwww... hahahahahah.... men lilla snäckan! Är detta nått nått eller? Hon har ju aldrig gråtit när vi träffats och jag menar, vegas är ju inte så jätte tyst och stillsam!

    Så jävla rolig video.. den är oslagbar!

    Puss

    SvaraRadera
  11. Åhhh, min Elsa är cirka 2 veckor äldre och är EXAKT likadan... Försvårar ju alla bebisträffar om man säger så. Förhoppningsvis så växer de väl i från det snart...

    SvaraRadera
  12. hahaha guuud så roligt!! lilla hjärtat då.. det går nog över snart! men fy va roligt =)

    SvaraRadera
  13. Hahahaha, naaauw så himla sött=)
    Å lilla Vendela som vill klappa om henne då hon e ledsen=)
    Haha, vi snackar liiite känslig för tillfälligt=D
    Underbar video! Kram

    SvaraRadera
  14. Hahahahahahahahahah, 0:28 sekunder in i filmen är BÄST hahaahahahahah

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Noel är världens teaterapa idag. Utåtriktad, självsäker och showar dagarna igenom. Men precis raka motsatsen som liten. Han har fortfarande kvar en reserverad, försiktig ådra som dyker upp ibland.
    Han var precis så, rädd för höga barnskrik framför allt. Oavsett om de var glada eller arga. Vissa barn låter ju väldigt mycket! Noel var inte sådan och var klart helt ovan vid höga röster då vi inte gick omkring och tjoade och tjimmade hemma =)
    Jag hade en kompis som hade en flicka som var en månad äldre som hade riktigt stark röst och hon lät mycket. Noel blev rädd och började gråta bara vi möttes med vagnarna hahaha. Tyckte så synd om honom, den lille fisen. Viktigt att stötta men också att inte förstärka deras känsla.
    Så roligt klipp hahaha. =)

    SvaraRadera