onsdag 9 maj 2012

Sova?

Jag kan för mitt liv inte sova. Jag tänker att alla andra sover klockan 04.15 men jag vet en som inte sover, precis som jag.
En olycklig själ som vankar av och an.

Om några timmar ska vi begrava mormor i Vellinge kyrka. Det kommer bli så jobbigt. Jag stålsätter mig...

Vi har en tavla utanför sovrummet som jag stirrar på varje natt. Den är en tavla med Henrik i realstorlek och på huvudet har han en bläckfisk. Varje natt ser det ut som om han dansar med bläckfisken på huvudet och formar munnen. Jag är livrädd för den så imorgon ska den flyttas till hallen vid ytterdörren. Den är just nu precis i mitt blickfång och jag vågar inte titta dit. Jag fattar ju att det är hjärnan som spelar mig ett spratt och det är faktiskt jag själv som låtit framkalla den i den här överdrivet stora storleken...

Var var jag nu? Just det, jag måste ta fler Panodil och kortisonnässpray. Jag har antagligen åkt på bihålsinflammation. Helgens långa Paris-stopp är hotat :(
När jag ringde läkare igår sa de att jag inte fick komma förrän jag haft ont i minst en vecka. Och jag som bara gått med det onda i fyra dagar...
Men sen å andra sidan, vad är bihålsinflammation jämfört med allt annat..?

Nu börjar det ljusna. Då blir tavlan mindre läskig...

Tänk er själv dansande och sjungande... Brrrrrr....buuhuuhu.

6 kommentarer:

  1. haha ååh, hoppas du fick lite sömn iaf :) jag hade nog oxå velat flytta tavlan :P

    SvaraRadera
  2. Den tavlan är så grym, speciellt när man ser de IRL och får uppleva storleken. Men jag förstår om den verkar läskig vid mörkrets inbrott

    SvaraRadera
  3. Många styrkekramar till dig Danni för allt som du står inför. Livet är verkligen inte rättvist ibland. Om du får till ditt långstop i Paris kvarstår mitt erbjudande om shoppingguide eller bara sällskap över ett glas eller en kopp. KRAM från en trogen läsare i Paris

    SvaraRadera
  4. Jag har haft problem med bihålsinflamation massor!!
    Gå till apoteket och köp Sinova Forte.
    Naturläkamedel som räddat mig flera gånger.
    Förhoppningsvis märker du skillnad bara efter några tabletter.
    Skickar även mina varmaste tankar till dig och er familj.
    Livet är så jäkla orättvist!!!

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Danni,
    du behöver inte ha ont i en vecka om du varit förkyld i anslutning till det onda nu. Om du varit helt frisk innan ställer man sällan diagnos bihåleinflammation efter fyra dagar men som sagt, om du var förkyld förra veckan kan du ha bihåleinfl nu. Hoppas du snart blir bättre. Det allra bästa man kan göra vid bihålebesvär är att lära sig skölja näsan med koksalt och en speciell liten kanna som finns på apotek och hälsokostaffärer. Hjälper även mot pollenallergi.
    *

    Du är en fantastisk svägerska till Sophie, tänker så mycket på er fast jag inte känner er.

    Kram,
    Anna J

    SvaraRadera
  6. Undebara fantastiska svägerska ja det ska du känna dig som för det är du!
    Sitter här och tårarna rinner fy f--n vad livet är orättvist. Blir så arg på denna djävulska sjukdom den tar all must ur en. Jag vet för min son fick cancer som 19 åring fattar inte att man överlevde den tiden. Jag är så tacksam att han finns hos oss idag men önskar så att alla skulle ha samma chans. Din bror och brorson kan skatta sig lyckliga som har dig i sin närhet. Ge Sophie en kram från oss alla som följt hennes öde.
    Vi är tacksamma att du uppdaterar oss stor styrkekram till dig

    SvaraRadera