måndag 28 maj 2012

Sista sommardagen?

Idag har vi haft helt fantastiskt väder i Malmö. Medans Keila sov middag i skuggan på en solstol läste jag i tredje delen av Hungerspelen, Revolt. När jag läst några sidor måste jag gå tillbaka och läsa om. Tankarna vandrar och sorger trycker över bröstet.
Hon finns inte mer, hon finns inte mer.
Och så letar jag mig upp mot ytan igen. Drar ett djupt andetag, plockar undan här hemma, hänger tvätt, plockar ur diskmaskinen stryker en hårslinga från pannan på Keila.
Och så.. Hon finns inte mer, hon finns inte mer.
Och andan går ur mig.

Känslor och tårar på hyllan då vi bjöd hit min syster, Johan och Vendela på grill på vår egna takterrass.

Olivtjuven

Grillen är igång.

Mattorna är från Rusta och kostar 199 kr styck i storlek 1.50 x 2 m.

Lite snacks innan maten.

Kärlekstjejorna.

Hoppas ni haft en mysig sommardag.
Jag hoppas det blir fler efter den kommande veckans regn...

Stor kram till er alla där ute.

15 kommentarer:

  1. Skickar alla mina varmaste tankar till er och önskar av hela mitt hjärta att ni ska få en bra sommar trots all sorg! <3
    Ni har verkligen välsignats med underbara barn!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad ska jag skriva......? Det finns ju inga ord som kan trösta eller ta bort allt som gör ont.... Så därför skickar jag en varm kram till er allihop <3 anwi75

    SvaraRadera
  3. Usch, ni har en svår tid framöver.
    Tänker på er och blir ledsen jag med:(
    Stackars er!
    Stor kram
    ( är mattorna utemattor, eller vanliga?)

    SvaraRadera
  4. Så fint, ni ska ju också fortsätta ta vara på all tid tillsammans, vet att du kan det varma kramar till er alla, Ulla

    SvaraRadera
  5. Det kommer säkert vara så ett tag med tankarna men det kommer komma glesare med tiden ska du se. Snart får du andas igen, håll ut bara !

    SvaraRadera
  6. Sänder dig världens största, fetaste bamsekram.
    Elin A

    SvaraRadera
  7. I sånna här stunder tänker man verkligen och känner med sina medmänniskor, trots att man inte känner varandra.
    Kämpa på och låt bryten komma också. Man orkar inte alltid hålla ihop allt men att ibland gråta och skrika ut känslorna gör det lättare. Stora kramar till er och njut på er härliga takterass

    SvaraRadera
  8. Jag bara gråter när jag läser dina inlägg..
    Massa varma kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Tänker på er och vad ni har framför er. Ser mysigt ut på er balkong. Många varma kramar Elin A (ser att en till kallar sig det här på bloggen)

    SvaraRadera
  10. Jenny Bergqvist29 maj 2012 kl. 14:14

    En stor kram och massor med tankar till dig och din familj! Det finns inga ord som hjälper! Ta hand om varandra! Stora Varma Kramar
    Jenny

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Den översta bilden är helt underbar! Så lurig hon ser ut lilla Keila när hon nallar åt sig oliven.
    Kram, Eva

    SvaraRadera
  12. När man bara ser bilderna som ligger på din blogg så ser allt så fint och härligt ut och som om alla är glada och lyckliga.. och det är ni nog också om alla fick vara med er.. Den allra finaste stjärnan saknas dock och er längtan syns inte ... Men den finaste och starkaste stjärnan som kommer att lysa över er när höstmörkret faller är Sofie, hon sitter däruppe sedan och ser ner till er.. det är ingen tröst men.. hon finns där iallafall.. Jag tänker så mycket på er och önskar allt vore annorlunda.. speciellt för Julian.. Kram till er alla och ni har tur som är en fin familj som hjälper varandra

    SvaraRadera
  13. Ville bara säga vilken otroligt söt olivtjuv ni har:)

    SvaraRadera
  14. Goda snacks!
    Vill också ha takterass, men är sjukt tacksam över att äntligen ha lägenhet med balkong ;-)

    SvaraRadera