tisdag 15 maj 2012

N K O T B S B 's omklädningsrum...

Jo, där befann sig jag och min gamla väninna Helena, som numera bor i New York, härom kvällen.

Min lillasyster som jobbar som "rigger" på Malmö Arena hade i vanlig ordning fixat grymma platser till helgens NewKidsOnTheBlock-BackstreetBoys-konsert och ingen var gladare än jag. Hon har även fixat till Britnety Spears, Lady Gaga, Disney on Ice (till "Koppakoppan") och Rihanna (som tyvärr blev inställt) och mycket mer. Även ifall hon nu fått jobb på Malmö Aviation hoppas jag hon fortsätter rigga så att jag kan gå på konserter, hehe.

När jag växte upp var vi ett järngäng av tjejer som gjorde allt tillsammans. Paulina, Frida, Matilda, Sofia, Johanna, Helena, Elsa och jag. Vi reste till Kos och hade världens fjortissemester när vi var 16 (!!!) år. Sen åkte vi tillbaka några somrar och jobbade...
(Note to self, Keila får aaaldrig åka till Kos, eller nåt annan svinig ö för den delen.)

Vi var som ler och långhalm och har skrattat oss fördärvade i varandras sällskap. I vuxen ålder har vi seglat åt olika håll. Någon har flyttat, några fick barn, en del pluggat och andra levt singelliv.

Men så i söndags träffades vi alla upp för en kväll med nostalgi. Våra ungdoms boybands skulle uppträda i Malmö och vi var skyldiga oss själv den här kvällen. Mitt hjärta tog mig tillbaka till 1999, till glitterögonskugga i drivor, Hallonvin, svarttaxi med Habibi, fjortisfyllor och den första kyssen.

Backstreets Back alright! 


Helena och jag satt brevid The Sounds. 
Helena bjöd basisten på godis från sina höga läderstövlar.
Long story...




Jo, just det...omklädningsrummet.
Vi fick backstage passes av "Oulla" som ledde oss till killarnas omklädningsrum.
"Sånt här är så pinsamt, jag går hem. Ska vi stå här som två fjortisar och skrika när de kommer ut Helena?"
"Jaaaaaaaa!!!"

Jag ville sjunka igenom jorden.
På andra sidan väggen duschade killarna i NKOTB och jag och Helena satt bland deras crew i ett rum brevid. En mycket märklig känsla. Vad fan gör jag här, jag är ju en mamma!

Vad som hände sen? Det vet bara vi.
Men för att var ärlig not much. Henke behöver inte oroa sig. ;-)
Fast ett Freecard för Nick Carter eller Donnie Wahlberg hade inte skadat...

Tusen tack tjejer för en fantastiskt rolig kväll. Gudarna ska veta att jag behövde den även om man aldrig kan glömma det som händer just nu helt så fick jag mig många härliga glada skratt.
Jag tror vi hittar tillbaka till varandra allihopa om vi tar det "Step by step".

10 kommentarer:

  1. Även om du är ledsen och sörjer så går livet vidare
    Det skulle vara hemskt om man bara gräver ner sig
    Du måste få leva och må bra mellan varven
    Tycker du är en fantastisk person, omtänksam och snäll
    Men tänk på dig, din man och lilla söta dotter med
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Härlig nostalgi :0)
    Jag lever på det ett tag tror jag !
    Och lyllos er som kom backstage , fick ni se litta hud;0p

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag kommer ihåg er från Kos, fi*****a på fortet var det va?
    Härligt att få ett litet avbrott från all sorglighet. Tänker på er varje dag!

    SvaraRadera
  4. Visst var det kul, jag var också där! Min bästa vän har flyttat till Skåne så jag åkte från Kalmar och så gick vi på konserten. Hon fick det i födelsedagspresent av mig. Vilken nostalgi! Jag var som om jag var en förälskad 14-åring igen...Donnie in my heart!

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Jag var också där... inte i omklädningsrummet dock. Lite avis.. :) Fantastisk konsert, som en dröm. Vill tillbaka igen. Kram på dig /Lina

    SvaraRadera
  6. Nick Carter.....verkligen? auuu nä

    SvaraRadera
  7. Det var du verkligen värd....få glömma allt trist för en kväll....hälsa fam Dahl, kram från bloggläsare i Malmö

    SvaraRadera
  8. Hej, har följt din blogg ett tag efter att trillat in via ngn länk ngn gång. Tala om att jag blev förvånad då jag såg Helenas vackra ansikte i detta inlägg. Världen är bra liten, jag studerade samtidigt som henne i NY... Då är jag än mer övertygad om att du är den sköna, glada tjej som jag genom tiden på din blogg föreställt mig! Tack för en blogg som berör, önskar dig och dina käa allt gott. Natalie

    SvaraRadera
  9. TACK FÖR EN UNDERBAR EFTERMIDDAG/KVÄLL!!
    PUSSS

    SvaraRadera