söndag 20 maj 2012

Keila på egna ben

Folk är ju lite oroliga att Keila inte ska kunna stå på egna ben en vacker dag. Men det är redan ordnat, idag har hon nämligen varit helt på egen hand (Ok, moster Alasch var också med) med kusin Vendela och alla hennes baby-kompisar.
Dom har varit ute precis hela dagen och på bilerna som syster skickat ser det som om jag får kasta Pomp de Lux-tunikan.
SÅ kul har Keila haft idag!

Visst är det härligt att sommaren är på intåg? Dock inte Paris där jag landade tidigt imorse. Foggy och 12 grader. Visst blir man lite glad av att höra att det är dåligt väder någon annanstans än hemma? Lite sådär typsikt svenskt...

Keila med Vennas vapendragare.

Benny, Böna, Venna.
Kärt barn...

Vendela, Keila och Julian.

Keila verkar inte vara så påverkad av den blommiga tunikan va? Jag vet inte jag, men lastbilschaffisar brukar väl inte ha sånt?
Inte för att de INTE skulle kunna alltså...
Målade jag in mig i ett hörn nu?

Två små Madickor på äventyr.

Thanks Nanny Alasch.

13 kommentarer:

  1. Hon är underbar din dotter, en riktig tuffing som kommer gå långt! (och bli farlig för pågarna!!)

    SvaraRadera
  2. En sådan underbar dotter du har och vilken familj, sen....:) Så ledsen är jag för de trista kommentarer du fått om ditt barn. Vissa kan bara inte låta bli....:( Hoppas verkligen du fortsätter blogga... Så underbart spontan och fin blogg du har....Många styrkekramar till dig nu att bara kunna vara dig tillsammans med Sophie....Det ända du behöver vara....Sophie vet... En dag i sänder.. Kram från Kicki i Lerberget.....

    SvaraRadera
  3. Du är så jäkla grym Danni!!! :)

    SvaraRadera
  4. Vad är det nu för människor som kommenterat? Jag har ju träffat er båda en gång på bvc om du minns. Jag minns keila som en riktig kavat tjej. Traska självsäkert omkring i bara byxor utan tröja..lekte med leksakerna. Glasklart trygg unge! Härligt att se, en annan hoppas bara kunna vara lika duktig.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha du är underbar!
    S

    SvaraRadera
  6. Tycker du klär din dotter jätte fint, jag har mer eller mindre samma stil på min dotter. Vad är set för fel att klä flickor flickigt? Jg förstår verkligen inte set, set verkar som attd et bara är "ok" att klä barn i neutrala kläder. Skulle aldrig i mitt liv sätta på min dotter nått från Me and I tex.
    Keila är jätte söt och det är Er dotter klähenne hur ni vill enbart upp till Er!!!
    Och hur hon kommer bli i framtiden hänger inte på kläderna, skacka av dig dessa trångsynta instängda människorna som upppenbarligen inte kan " think outside the box"

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är lika fördomsfullt att klanka ner på andras val av kläder av dig. Alla har olika smak ju. Tycker det rimmar illa när vuxna människor recenserar ett barns kläder.

      Radera
  7. Härligt med kusiner i ungefär samma ålder. Så roligt de kommer ha under deras uppväxt.

    SvaraRadera
  8. Gillar ditt sätt att skriva på. Behövs en motvikt till denna fåniga genusdebatt. Man undrar ju vems barn som inte får växa upp fria. Tycker femusfeminister begränsar sina barn mer.

    SvaraRadera
  9. Idag gick jag över skolgården, en kille spelade fotboll plötsligt kom
    En tjej rusande hennes långa hår fladdrade i vinden. Hon hade fotlång klänning på sig och höll den med ena handen mesans hon elegant stal bollen från killen och dribblade iväg ! Jag tror inte hon kände sig så värst begränsad !

    SvaraRadera
  10. Orka bry sig om klädsel! Du som klagar gå ut och rädda barn som blir misshandlade fysiskt och/ eller psykiskt istället! Där kan du göra nytta. Ps Jag tycker att Keila är fin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem är ditt svar riktat till?

      Radera
  11. Hej Danni! Jag har följt din blogg länge. Jag är ingen ungdom. Har sex barnbarn. Jag tycker du är en fantastisk mamma och en underbar människa. Du säger vad du tycker och står för det. Lilla Keila är ljuvlig. Bor inte då långt från dig. Tänker på dig när jag åker förbi Drottningtorget. Så tragiskt med Sophie... Gör ont i mitt hjärta... Verkligen... Ha det då gott du kan...kramar om er...

    SvaraRadera