fredag 11 maj 2012

Mormor, världens bästa mormor

Ja det var hon, min lilla mormor.
Vi tog ett vackert farväl av henne i onsdags i Vellinge kyrka. Det var så stämningsfullt och sorgligt men mormor hade varit glad för alla som kom och tog ett sista farväl.

Farväl älskade underbara rockmormor. Det finns ingen mormor som dig. 
Ingen mormor som kan jämföras med dig! Det ska du ha.
Du som varit med oss på fester, hämtat oss när vi ringt, kört drive thru på nätterna, skruvat upp volymen i bilen så att högtalarna gått sönder, dansat limbo, provat våra klackaskor, lärt våra pojkvänner att dansa, torkat våra tårar och kramat oss varje dag och framförallt berört våra vänners hjärtan...
Tack mormor för att jag fick dig.
Du fattas mig varje dag.





En av mormors favoritlåtar spelades såklart...

Vallmoblomman - Danne Stråhed.



2 kommentarer:

  1. Ligger och gråter i sängen och ska försöka sova.., lyssnar på sången och försöker skicks varma tankar till er och Sophies familj i tanken!! Åh vad jag lider med er!!!! Kramar och åter kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Åh.. Din mormor låter som en fantastisk mormor, sådan som jag hoppas jag kommer vara senare i livet.
    Jag förlorade min mormor för 1.5 år sedan.. det var och är tyngre än jag trott.
    Men nu då jag fick en liten tjej för 3 v sen så kunde vi ge henne mormors namn i andra namn och då känns det som hon lever vidare här mitt ibland oss.. Det är en tröst.

    Kramar till er!!

    SvaraRadera