lördag 12 maj 2012

Saker att göra när man har "koppakoppor"

Prova alla mammas skor och cykla inomhus.

Sjunga alla låtar i Barnkammarboken med egna melodier.

Passa fiskarna och mata dem med servetter när mamma städar åt dem.

Lura pappa att han är en katt.

Dansa på borden.

Läsa ut Hungerspelen.

Hoppa i gästsängen.

Övertala Pippi att inte göra blonda slingor.

Öva på "Pappa, får jag lite pengar?"-minen med mamma.

Sova middag med "Herr Kinin".

Och så varva med lite utbrott här och där...

Det är tråkigt att vara hemma och ha "koppakoppor".
När får vi gå ut igen?



13 kommentarer:

  1. Hahaha, åh vad jag känner igen stilen:) Här är det stora vattkoppor men jag måste ändå säga att det ännu är ganska lindrigt. Puh... Krya på lilla damen & ha en mysig helg! /anwi

    SvaraRadera
  2. Vilket underbart inlägg. Det gör att jag nu kan trycka mig in på Novas rum för art städa där med ett smajl på läpparna. Lite roligare att städa då.

    SvaraRadera
  3. Tur att man kan göra roliga grejer inomhus, underbara bilder o kommentarer, Danni. Ge henne en puss från mig o hälsa Henrik så gott.
    Go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Ha ha. Tack för de goda skratten. Påhittig tjej - och mamma som skrev inlägget! Krya på sig Keila och hoppas ni får en fin helg, trots allt.
    Kram från Paris

    SvaraRadera
  5. Underbart inlägg, underbart barn och fina föräldrarmed sinne för vad som är viktigt i livet.

    SvaraRadera
  6. Helt underbart inlägg. Får mig att längta som sjutton efter att få mitt eget barn.

    Vet att ni går igenom en väldigt jobbig tid just nu... men hoppas att ni ändå kommer att finna glädjestunder i mörkret... hos varandra, lilla Keila och lilla Julian. Hoppas att Sophie kan finna någon slags ro i att veta att Julian är trygg och omgiven av människor som älskar honom.

    All styrka till er.... och speciellt till Rasmus. Jag vågar knappt tänka på att stå i samma situation som honom. Vet inte hur man klarar av att fortsätta - men det gör man nog bara. Jag hoppas att han finner styrka hos er, och i sin papparoll. Ge honom en stor kram från mig. Och ta hand om honom.

    SvaraRadera
  7. hahaha vilket underbart inlägg mitt i allt "skit" puss o kram på er

    SvaraRadera
  8. stackars lilla Keila <3 hoppas hon inte får fler nu!! så med händerna gör emilia också när hon blir ledsen..hihi sött faktiskt! puss puss

    SvaraRadera
  9. Jag önskar att du va min mamma! Lite bisarrt är det med tanke på att jag nästan är dubbelt så gammal som du! Keila kommer att se tillbaka på sin kärleksfulla roliga lyckliga barndom och bara va nöjd. Om inte så ska jag berätta om jag träffar henne.

    SvaraRadera
  10. Bodde inte ni i Trelleborg förut eller har jag fel för mig? Hur kommer det sig att ni flyttade därifrån? Vi bor i Sthlm nu men vill flytta ner till Skåne igen o kikar på hus i Trelleborg, Beddingestrand el Smygehamn. Har du några tips el råd? Kram Jess

    SvaraRadera
  11. Ni e för roliga....hoppas att ni snart blir friska!! Massor med kramar till er och till familjen Dahl...en bloggläsare i Malmö

    SvaraRadera
  12. Å vad trist med "koppakoppor", även fast ni verkar ha ganska mysigt ändå. Stackars lilla Keila.

    Nästa vecka (tors-sön) åker vi till Malmö. Hade vart jättekul att träffa er en stund, ta en fika, busa i en park eller nått? Vad tror du, är du ledig?

    Hör av dig om ni har tid och lust!

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Tycker att det låter som en bra och mysig dag! Bilderna ser iallafall ut att vara på en glad tjej med mycket bus

    SvaraRadera