måndag 14 november 2011

Mr and mrs move alot...

Jeupp, thats us. We move alot.
Henrik och jag har till våren varit ett par i fem år och vi har bott ihop i fem olika hem... Jo, det är sant och ja, det är helt sjukt men så har det råkat bli.
Vi älskar inte att flytta. Vi har bara snubblat över lägenheter som tilltalat oss, eller Henrik. Jag är nog egentligen mer en sådan som vill stanna på ett ställe alltid men jag har inte så mycket att säga till om eftersom att min plats är vid spisen och där har jag hört att man ska var tyst... ;-)
Nädå, Henrik har trugat och trugat och med lite överenskommelser, till hans nackdel ;-), har jag nu gått med på ännu en flytt.
Jag måste vara skvatt galen... Vår sjätte adressändring's about to take place. Suck!

Det skulle vara den här takterassen på många kvm2 som gör det värt det då...
(plus att Keilas hus och tvåårskalas får plats här ;-)

Keikei har redan godkänt men jag...trots god take away och gott vin, tänker iaf till imorgon.

9 kommentarer:

  1. vi är likadana eller jag hoppas vi var...då vi nu flyttat till hus:) men innan dess var det en flytt varje år!
    om man ser det positivt så rensa man ut massor skit varje gång;)

    SvaraRadera
  2. Åh, jamen ett tvåårskalas kanske väger över med tanke på sura grannar :P

    SvaraRadera
  3. Betyder det att jag har någon att övertala om er då? :) / Oulla

    SvaraRadera
  4. Hahaha, känner igen mig så väl, har väl flyttat en sisådär 25 ggr i mitt 37-åriga liv...
    Nu har vi precis sålt vår lägenhet och bor för tillfället på 20 kvm medan vi funderar på var vi vill bo?
    Känns som om man är 20 igen och det är ju inte helt fel ;)

    SvaraRadera
  5. Haha underbart, att ni bott på fem olika ställen under de senaste fem åren! ;) Fast själva "flyttandet" känns väl sådär.. men guuuud vad mysigt att få flytta och inreda på nytt och drömma sig bort om hur man vill ha det!!! =) Takterassen ser ju underbar ut! Är det ett äldre hus? Guuud vad mysigt i så fall, charmigt!
    Spännande att få "följa med" i så fall, tycker jag =) Massa kramar!!

    SvaraRadera
  6. Jag äälskar att flytta, att få göra om, fixa och dona. Själva kånkandet är väl mindre kul. Har själv bott på fem olika adresser sen jag kom till Malmö för tre år sedan, men nu är vi nog rätt nöjda (för stunden)! Go for it! Tänk den takterassen en solig sommardag :)
    Kram Ida

    SvaraRadera
  7. Gud keila så söt!!! Mössan e helt underbar!! Och helt i rosa!! Love it

    Kram

    SvaraRadera
  8. Älskar att flytta själv..:D

    Och vilken fin jacka keila har.

    kram på er

    SvaraRadera
  9. Vi har haft 10 olika hem på 10 år... Flyttstäda är dock det värsta!! Och packa. Det är helt sanslöst vad skit man kan samla på sig under ett år... Men efter alla flyttar vet man vad man vill ha i alla fall, vad man saknat och vad man kan vara utan.

    Fin terrass! En uteplats i söderläge är bra tycker jag! =) Kram!

    SvaraRadera