tisdag 1 november 2011

Casual tisdag

Idag har vi verkligen inte gjort något nyttigt alls. Jo, vi var på Willys och handlade lite nödvändigheter såsom frukost och "bläääjor". Keila fick sitt första utbrott i affären. Ni vet ett sådant vi alla har sett och som fått oss att tänka att "mitt barn ska minsann inte få bete sig så i en affär"... Blä bla blä säger jag bara.
Hon fick en svår depression för att jag inte gav henne en rågkaka där och då. Jag tänkte vi kunde vänta till vi kom hem och hade smör och smörkniv men nej!
Keila satte sig ner på röven, la sig ner på rygg och sparkade med benen i takt med skriket...

What to do? Upp med en rågkake-jävel och få tyst på ungen. Och ALLA stirrade... Eller?

Nu ikväll har jag gjort falukorvsgratäng och det blev faktiskt populärt hos både Keila, pappa och "moster Oulla".
Fem stjärnor till Mat i Veckan, som vi kör på denna vecka.

Imorgon blir det fisksoppa. Henrik säger att han lääängtar ;-)

Keila åt två portioner...

Nyduschad skrutt fick tablettask av pappa.
Kaaanske inte det smartaste han gjort idag för nu ränner hon som om det inte fanns någon morgondag...

4 kommentarer:

  1. hahhaa Det där sockret är som gift för di små

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja de där utbrotten, klart man tittar :-) Och tänker "vi har alla varit där". Men nån rågkaka hade min unde då rakt inte fått, inte en chans. Keila-Mamma 1-0 ;-)

    SvaraRadera
  3. Ibland får man välja sina konflikter, orka vara pedagogisk alla gånger, nej.

    SvaraRadera
  4. 1-0 till Keila. Håller med om det. Men jag har gjort likadant (inte om rågkaka men om andra saker). Ibland orkar man inte ta striden.

    SvaraRadera