fredag 18 november 2011

Drömmen om en bok

Woow vilken respons! Vad kul att så många delat med sig av vad de sysslar med, (på fritiden höll jag på att skriva hehe). Jag har varit inne och kollat hos er som länkat och kommer börja följa.
Fler bloggar att läsa, yeeeej!

Jag älskar mitt jobb, verkligen. Jag trodde aldrig att jag skulle arbeta som flygvärdinna faktiskt. Man kan säga att jag blev head huntad. Men det är en annan historia. Jag älskar farten och fläkten, människorna kors och tvärs, upp och ner och alla underbara kollegor jag fått äran att jobba med. Gud vad jag skrattar om dagarna. Och tänk ändå att det är människor jag träffar för första gången varje dag. (Det kan gå flera år innan jag flyger med samma besättning igen).
Är det inte fantastiskt? Snacka om att bli socialt tränad...

Jag har ändå en dröm vid sidan om. En av er arbetar med det som är min stora dröm. En dröm som jag kanske inte helt lagt åt sidan men som jag insett inte kan föda mig, Keila och Keilas småsyskon.
Författare. Jag har alltid älskat att skriva. Skriva om mig, om Keila, om andra, om sorg och tårar, om glädje, upplevelser och massor av annat.
Tänk om jag skulle skriva ihop en smarrig liten bok om människor jag känner. Det hade blivit KAOS!

Jag har min lilla författardröm i mitt hjärtat. Där ligger den och gror och en dag kära läsare kommer ni gå förbi en bokaffär och då kommer ni minnas mig, mitt liv och den här bloggen. Och då är jag säker på att ni inte kan motstå att bläddra några sidor i min bok...

Until then...


...far och flyger jag dit pepparn växer.



7 kommentarer:

  1. Härlig dröm :-) Jag skrev en bok förra året eller om det var två år sen, minns ej. Egenterapeutiskt syfte ;) Finns på bibblan och som e-bok (samma djävla ångest heter den, verkligen upplyftande). Skall nog bara läsas om man känner att man mår bra :-)

    SvaraRadera
  2. Håll den drömmen vid liv Danni, utan drömmar är vi ingenting. Jag vet att du kommer göra slag i saken. Ha en fortsatt go helg, pussa Keila och hälsa Henrik från mig.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Jag är avundsjuk på ditt jobb. Min dröm har alltid varit att bli flygvärdinna men Jag tror att jag är för bred :)
    Tack för en grym blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skulle inte låta bli att läsa din bok. Skulle bli för svårt.

    Älskar ditt sätt att skriva, så skriv :-)

    SvaraRadera
  5. Det är jag som arbetar som författare och vet du, det behöver inte sluta vid drömmar, att skriva en bok är 20% talang och resterande är bara hårt arbete, nötning. Och du kan visst försörja dig på det, till och med bli förmögen om du har en bra story och säljer. Vill önska dig lycka till och säga även att ditt jobb verkar underbart också!

    SvaraRadera
  6. OOhh jag hade läst den!!! :)

    SvaraRadera
  7. Ser att ni ska flytta igen, spännande!:) Fin bild på dig!:) kram

    SvaraRadera