onsdag 2 november 2011

Käre lille moffar

...nu ber jag igen. Ber till dig. Ber att du med all din kraft hjälper oss här nere.
Hjälper oss att visa att ond kraft inte hör hemma här hos oss. Att vi är starkare än de.
Att vi är fler än de och att vi inte tänker låta fler av oss lämna. De har fått för många av våra. För många från vår familj, vår stora familj. Varför ska den bli mindre? Mindre än såhär?
Det får räcka.

Ni får ta av en annan familj denna gång. Det är inte mer än rätt.
LEAVE US THE HELL ALONE!

Allt jag önskat av lille moffar har han ordnat. Jag har valt mina önskningar. Det har handlat om viktiga saker. Ingen så viktig som denna dock. Måtte han fortfarande ha något att säga till om i himmeln. Måtte han visa dom att vi är starka tillsammans. Starkare än de som vill oss illa. Nu gäller det lille moffar...

Vi ska kämpa till siste man. Det är så man gör i min familj.




6 kommentarer:

  1. Ni klarar detta tillsammans. Kramar till er alla.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det var det än är blir bra igen!

    SvaraRadera
  3. Sänder en varm tanke! Hoppas din morfar reder ut vad det än är som har drabbat honom! Vet hur det känns att förlora anhöriga, min svägerska omkom i en hemsk olycka (lämnade efter sig två barn, min bror och alla vi andra i total sorg!) och 14 dagar senare dog min pappa. Livet är inte rättvist så är det verkligen...

    "Lev som om det vore din sista dag, för en dag blir det så"....

    Styrkekramar till er familj!

    SvaraRadera
  4. ...ber om ursäkt, såg nu att det inte gällde din morfar...!

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig träffat din morfar men jag ber med dig ändå. Måtte våra böner bli hörda!

    / Malin

    SvaraRadera