söndag 8 maj 2011

Vennas tvåårsdag

I fredags styrde jag och Keila kosan mot näset där vi firade Vennas tvåårsdag.
Alexandra och jag åt lunch på Märtas i solen medans tjejerna sov gott i vagnen. Deras räksallad är så infernaliskt god så det är löjligt faktiskt...
Efter lunch och promenad åkte vi till Lotta i Ljunghusen och träffade upp Titti och Vegas också.
Vi hängde på trädäcket hela eftermiddagen och barnen lekte runt oss nyttiga mammor...

Frukt, kaffe och Coca Cola light.

Matilda och Vegas.

Alexandra och jag.
Lotta lyckades hålla sig undan kameran... Medvetet Lotta?

Finisar

Tvååringen

Keila blickar ut över ljungen.

Lotta ordnade med leksaker på däcket. 

Igår, lördag firade vi lilla Venna med kalas. 
Det var familjen, grill och tårta. Jättemysigt!

Dem här två tjejerna kommer bli riktigt nära vänner. Det är jag helt säker på.


Lille Julian var inte på topphumör eftersom tänder lurade bakom tandköttet.
Stackars...

Gung gung, moffa!

Öppnar presenter.

Julle Mulle kan hjälpa

Av mig och Henrik fick hon Falsterbo-tofflor. 
Jättesöta! Lite svårt att gå i bara ;-)

Sådana här har jag sprungit i på somrarna hemma på gården.

Keila hade så roligt hela dagen och somnade utmattad vid halv åtta.

Vendela fick också ett rosa piano.

...och såpbubblor...

...helt klart en hit. Tjejerna var tokiga i "bullarna" som flög.

Venna kan själv blåsa bubblor också.

Korv med bröd på filt. Nu är det sommar!

Glass vid Vennas nya middagsbord.

Tvåårstårtan var smarrig.

Vendela blåste så att luggen flög, alltså uppåt...


Från ingenstans dök Keila upp och provsmakade en jordgubb. Hur kan hon ha sån koll?
Hon har börjat "flörta" med oss. Ögonfransarna går varma här hemma. 
Hon flörtar så hon blir snurrig i huvudet.

Hin åt också tårta. Jodå...

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt mysig födelsedag, man blir ju avis!

    SvaraRadera
  2. Hej Danni
    Martina här igen, vill verkligen ge lilla louise
    Ett sånt rosa piano som era tjejer har fått.
    Var hittar jag det?
    Tacksam för svar!
    Må så gott

    SvaraRadera