måndag 16 maj 2011

En lille u-tur till Tegel

Igår flög jag min u-tur till Tegel. Första flighten på två år! Det känns att jag varit borta länge. Jag var riktigt nervös faktiskt. Mer nervös än när jag kom ut första gången efter Initial kursen i 2007. Kanske för att det förväntas mer av mig nu. Då var jag grön nu borde jag bara vara lite rostig eftersom jag ju "bara" varit mammaledig.
Till Berlin tar det cirka 40 minuter och jag mindes mycket när jag vi kom upp ovanför molnen.
En brunögd amerikan på Business sa att det här var den bästa servicen han fått sen han lämnade O'Hare (Chicago). Ändå bra betyg ;-) Jag blev såklart godkänd och ska därför ut på en Release flight imorgon till Zurich (kl 7-12) sen är jag back in the game.
Idag ska Keila och jag träffa våra bästa vänner och ta igen tid, snack och en god sallad. Som vi längtat!

I aft'en på MD'n innan tyskarna board'ade.

2 kommentarer:

  1. Hej vad bra att det gick bra. Var till SAS i Köpenhamn för att börja jobba med samma sak som du men blev gravid i samma veva och tackade då nej eftersom att jag inte ville pendla. Bor ju 2 timmar från Malmö och hade fått åka tåg ner osv och kände att förutom flygturerna så skule pendlandet tagit för mycket tid.

    tyvärr så går det eh att utgå från vår flygplats utan malmö e närmast.

    SvaraRadera
  2. S.N.Y.G.G.E D.A.N.N.I!!!!

    SvaraRadera