torsdag 5 maj 2011

It's my birthday and I cry if I want to

Idag fyller jag 29 år. 29! Fattar ni hur gammalt det är? Fast jag känner mig inte gammal. Jag känner mig jäkligt lagom faktiskt. Jag har ett barn, en man, ett fint hem, en hund, ett jobb, en bil och allt annat som sig bör när man närmar sig 30-strecket. I min värld så alltså. Jag har alltid velat ha barn innan jag fyller 30 och det lyckades jag ju hålla. Nästa år slår vi på stort och firar lite mer.
Idag blir det lunch med min lilla familj och ikväll middag med min stora familj. Precis så som jag vill ha det. Träffa mina nära och kära.

Jag tänkte så på Jane innan jag somnade igår. Grät lite. Blev arg. Hon kommer missa så mycket. Så jävla orättvist. Jag blev rädd för att dö. Rädd för att det ska hända mig något när jag är ute och flyger så att någon ska behöva ringa hem till Henrik och Keila och berätta att jag inte kommer hem mer...

Ta vara på livet. Lev idag! 
Jag ska klä Keila i den finaste klänningen och mig själv i de vita jeansen och så ska jag ta ett glas champagne till lunchen. Vardagslyx. Jag ska leva mitt liv till fullo, hedra Jane som älskade livet.

Nu gråter jag igen, men det är min födelsedag och jag gråter om jag vill...
Den här sången är till dem som inte längre finns här nere hos oss.
Morfar Gert, Jane, Ola, Linus, Kalle, Vidar, Annelie, Ebbe, Oddny, Werner, Nenne, Assar ♡ 


14 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Danni! Ja, livet är oförutsägbart, skört, och ostabilt. Men utan allt det vore det kanske inte vackert?

    SvaraRadera
  2. Oo jag gråter också en tår..så jävla orättvist det är ibland!
    Vi ska ta vara på varje min, vi har ett fantastiskt liv gumman med våra underbart älskade små prinsessor!

    Stort gratttis på din dag!! Ha nu en underbar dag och fira ordentligt!! Hoppas det blir tjejmiddag snart med lite utgång ;) puss från oss

    SvaraRadera
  3. Grattis Danni!! Hopppas du får en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  4. Danni, du kan tro att både Hildegunn och jag grät när vi läste det du har skrivit. Det är så oerhört vackert, rörande och sant. Hoppas du/ni har haft en härlig dag och kommer att få en go kväll. Pussa goa söta Keila och hälsa Henrik så mycket. Goa kramar från Hildegunn o mig. Vi syns o hörs.
    Essie

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  6. Fint skrivet Danni....Livet är skört och inget man ska ta för givet. Hoppas att du har haft en underbar dag och att kvällen blir minst lika fab!!!

    Grattis igen!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till världens coolaste morsa!! Här blir man med 29 till sommaren, men precis som du skriver så har jag allt det där jag ville ha innan 30! Nu är det bara den där vigselringen på fingret som fatts, hrm, hrm...! ;)

    Du skriver så fint, blev tårögd! Man ska ta vara på livet ,och det man välsingnats med, VARJE MINUT!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  8. Ushc blir nästan lite tårögd så här på kvällskvisten, hoppas du haft en kalasdag snygging!! PUSS <3

    SvaraRadera
  9. Blir också tårögd! Ja livet ska man absolut inte ta för givet...
    Hoppas du haft en bra födelsedag! Kram

    SvaraRadera
  10. Grattis i efterskott!
    Visst blir man tårögd..usch livet är verkligen skört !tror det är v
    Viktigt att stanna upp ibland och tänka till..

    SvaraRadera