onsdag 25 maj 2011

Hos svärisarna

Ikväll tog vi en tur till Henriks föräldrar för att säga hejdå till Hisako (Yokos syster) och Toshi (Hisakos man). Dem har varit här i två veckor och det är snart dags för hemfärd. Det är så synd att vi bor så långt ifrån varandra. Keila verkligen älskar dem och leker hela tiden vi är där. 
Idag rotade vi efter gamla saker i förrådet och hittade Henriks gamla Studentplakat.

"Seriöst, är det här pappa? Var han så gullig? Vad hände?" ;-)

"Puss pappa"


Får väl erkänna att hon är lik sin pappa. MEN Toshi sa faktiskt idag att han tyckte hon var lik min pappa också. Haha! Han har träffat min pappa två gånger och tyckte dem var lika.
Så liiiite Dahl-gener gick minsann igenom!


Den här lilla underbara tuben fick vi av Hisako.
Det är en kräm man sätter på förkylningsblåsor i munnen.
Man torkar bort salivet, sätter på krämen, 
och jo den stannar kvar precis där den ska, och så vips är förkylningsblåsan borta.
 Helt fantastiskt!
Borde inte alla ha en sådan hemma?

2 kommentarer:

  1. Ok, det e kanske lite tidigt. Kanske är hon i sån "fas" som alla säger. Jag vet inte men jag vet att jag känner igen humöret. Hoppas du får en bra dag idag! //kram

    SvaraRadera
  2. Haha, på den här bilden är Henrik så vansinnigt lik en liten pojke jag känner. Han är 4 år och finne!!! =)

    SvaraRadera