torsdag 19 maj 2011

Böcker

Keila och jag hämtade ut ett paket från Adlibris idag. Jag har beställt lite nya böcker till oss.
Keilan älskar när vi läser för henne och vi har som rutin att läsa innan läggdags. Då får hon välja en bok som vi läser och då ska Keila sitta tyst med "bapp" och mysa. Och som hon myser...

Det blev två nya Max-böcker. Max Nalle och Max Lampa.
Max Napp är Henrik och jag kräktrötta på...

Och så fick hon Imse Vimse Spindel och Lille Katt...

...som är sångtexterna i bokform med bilder. Så nu sjunger OCH läser vi samtidigt.

Mamman fick en inredningsbok.


Åh jag älskar inredning just nu. 
I den här boken finns massor av skoj att titta på och tips för grejor man kan göra själv.

Henrik fick den här boken till semestern. Den ska jag själv läsa efteråt.
Känns som att det är en sådan bok man bör läsa. 
Dels för att kunna hänga med i diskussionen och för att man är jäkligt nyfiken ;-)

Den här boken handlar om Emma, mamma till barnen som 
blev mördade i Arboga av en svartsjuk psycho-tyska, (minns ni?). 
Jag undrar om jag, som mamma, klarar av att läsa den bara...
Vi får se.

Det blir mycket läsande för denna familj i sommar.
Just nu läser jag Carolina Gynnings Ego Girl.
Inte så imponerad faktiskt, kanske är Ego Woman bättre?

5 kommentarer:

  1. ush jag hade nog inte klarat att läsa emma!
    Jag har skrivit i min blogg igår ett långt inlägg, men kanske värt att läsa, även jag har boktips;)

    SvaraRadera
  2. Hej! Läser din blogg regelbundet men har inte kommenterat tidigare men nu blev jag så himla sugen. Jag har världens boktips. Jag vet inte om Keila ännu har hunnit till ålder då bajs är så vansinnigt kul, men boken "Det var det fräckaste" är en av de absolut bästa (och roligaste barnböckerna), men kanske är Keila lite för liten för att uppskatta den. Jag rekommenderar er ändå att köpa den! Den är såååå rolig, inte minst för den vuxne som läser... Tack för en superbra blogg! /Jessica

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att krypa upp med en riktigt bra bok! Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. boken om emma är riktigt bra..man kan inte släppa den.
    kram Lina

    SvaraRadera
  5. Hej Danni!
    Har aldrig kommenterat din blogg men tittar faktiskt in vaje dag (ibland flera gånger ;-))

    Måste bra tipsa om våra bibliotek. Har själv en dotter som blir 4 år till sommaren och vi lånar nya böcker varje månad, så slipper man tröttna på dom man har hemma. Och dessutom finns där leksaker som är superkuliga :-).

    Tycker att din blogg är toppen! Ha en trevlig helg!

    //Linda

    SvaraRadera