söndag 1 maj 2011

Världsförälder

Jag såg också Humorgalan - För varenda unge och tårarna rann när jag såg barnen som blivit hjärnskadade på grund av näringsbrist.
Jag skäms för hur mycket vi spenderade på Keilas födelsedag när allt alla de här barnen vill ha är ordentligt med mat för att hålla sig friska.

Jag blev en Världsförälder idag. Gå in på Unicef och gör något du med.
För 100 kronor i månaden kan man göra stor skillnad för ett barn. En mammas barn.

Jag skulle vilja göra mer... Men det känns bra att börja någonstans.


 

8 kommentarer:

  1. Veckans bästa inlägg i hela bloggvärlden!

    SvaraRadera
  2. Plus plus plus på karma-kontot!

    SvaraRadera
  3. Ja, det känns härligt när man kan hjälpa andra. Själv har jag ett fadderbarn, gör gott i det Ottomanska hjärtat.
    Pussa goa ungen o hälsa Henrik så gott.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Man kan göra vad man kan men självklart ska man få fira sitt barn utan att skämmas. Vi kommer spendera mycket pengar nu på utesaker till Lilla H, studsmatta, sandlåda, gungställning osv. Detta kommer glädja henne, och vi vill spendera detta på henne. Sjävklart kunde jag skänkt de pengarna, men hon är ju min dotter.

    Att vara världsförälder eller hjälpa till på annat sätt är ju toppen bra! Själv brukar jag köpa saker ur UNICEf gåvoshop när jag köper presenter till mamma eller pappa. Att ge bort tex ett myggnät eller nåt sånt, då det känns som om att de har allt.

    SvaraRadera
  5. Jag fick exakt samma reaktion när jag såg de undernärda barnen som fått hjärnskador. Visste inte ens om att sånt fanns, lyfte också luren och blev världsförälder igår!

    SvaraRadera
  6. mmm det finns mkt man kan göra!Stödjer själv en massa föreningar..läkare utan gränser, är väldigt bra dom med!

    SvaraRadera
  7. Bra skrivet Danni!!! Jag blev också Världsförälder igår!

    Tack för ett fint kalas!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Inte bara en mammas barn - en pappas också :)

    SvaraRadera