söndag 31 januari 2010

Sådana föräldrar, sådant barn?

Sedan vårt ultraljud i 3D/4D har vi jämfört med bilder på oss själva som små. Det är så roligt att spekulera i hur vår lilla prinsessa kommer att se ut.
På ultraljudet hade hon väldigt mycket drag från sin pappa, hans näsa, långa ögonfransar och kyssemun. Vad får hon från mig? Mitt hetsiga humör? Stackars...
Vi undrar så klart vilka färger hon har. Bruna ögon borde hon ju få och det lutar väl åt mörkt hår. Min mamma tror att Henriks gener är starkare än mina här. Vi får väl se.
Jag tyckte nog allt att henne buttiga kinder kommer från hennes morfar...

Jag som nyfödd på Trelleborgs BB 1982

Henrik på sitt dop. Född 1977.

Om jag jämför 3D bilden på Frallan och bilden på mig ser jag en del likheter. Gör inte ni också det?

3 kommentarer:

  1. Åh, vi spekulerade också SJUKT mycket i det där när vi gjort 3D-ultraljudet :) (la också upp ett blogg-inlägg med bebisbilder på mig och sambon, hihi)
    Redan då tyckte jag att man kunde se en del drag från lillens pappa.
    Och nu när han fötts så märker man hur mycket som faktiskt stämde på ultraljuds-bilden, han har t.o.m. samma hand för ansiktet då och då, haha :)

    SvaraRadera
  2. hehe, tittade i mitt första album igår. Där var minsann du också med. Och din mamma när hon klippte mig, första ggn när jag var 1,5-2 år=)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du liknar Vendela - fast med mer hår ;-)

    Japanska gener, elle ej...jag tror det blir en lille-Peter till, hihi!

    SvaraRadera