lördag 30 januari 2010

The question was?

Då jag har bloggtorka som ni kanske märker så lägger jag in lite frågor, som jag hämtat på nätet, att svara på. Jag har liksom inget bättre för mig. Jag är insnöad hos mamma och pappa. Jag klagar inte, idag har jag fått scones med marmelad och varm choklad, lasagne till middag och fått mig en rejäl dos av mosters socka sinder, Vendela. Mys!

Hur gammal är du om fem år? Då fyller jag 33...
Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Vendelafisen
Hur lång är du? 168 cm, vilket var dvärgkort bland alla modeller i Milano.
Vilken är den senaste filmen du sett? My Sisters Keeper på flyget från Tokyo. Snyft!
Vem ringde du senast? Henrik
Vem ringde dig senast? Soheil
Hur löd det senaste sms:et du fick? "Skitsnygg" av Henrik (om en vagn han hittade på G-knapp i Malmö).
Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta. De firade 30-årig bröllopsdag på nyårsafton.
När vaknade du i dag? 5.55... Bebisen vaknade en timme senare. Det gillar vi!
Vilken är din favoritjulsång? Happy Christmas (War is over) med John Lennon
Vilken är din favoritplats? Hemma med Henrik
Vilken plats föredrar du minst? Secondhand-affärer (Sorry men jag känner bakterierna hoppa på mig när jag går in i en sådan butik...)
Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har tre fina, friska barn med Henrik. Jag hade gärna bott i ett annat land. Men jag antar att jag hänger kvar i Svea.
Vad skrämde dig om natten som barn? Tjyvar och banditer. Det gör det fortfarande. Jag sover väldigt dåligt för att jag är så rädd.
Vad fick dig verkligen att skratta senast? En historia som Henrik berättade om ett par som var på Koi igår. Vissa människor är helt störda... Haha!
Hur stor är din säng?180×200 och ändå sover Henrik så nära mig att vi två och magen ligger på cirka 50 cm bredd tillsammans. Störigt!
Hur många kuddar har du i sängen? Sex (plus en extra under magen).
Vilka städer har du bott i? Malmö, Milano och London
Sover du på någon särskild sida? Alltid på högersida om inte på rygg.
Vill du ha barn? Oh ja, har en i magen just nu ju och vill gärna ha minst två syskon till henne.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska, italienska och lite danska.
Vem är den roligaste människan du känner? Titti! Haha...
Har du kvar klädesplagg från då du var liten? En liten kofta och ett par stickade byxor som jag åkte hem i från BB. Det ska vår lilla bebis åka hem i också.
Flirtar du mycket? Jag var nog väldigt flirtig förr...
Vilken var den senaste boken du läste? Twilight Saga på engelska.
Läser du dagstidningen? Ja, Sydsvenskan
Prenumererar du på någon veckotidning? Elle
Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Henriks föräldrar.
Vad lyssnar du på just nu? "Beat it" med Michael Jackson
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Oftast ingen…
Ångrar du någonting du gjort? Ja det finns saker jag ångrar men inget jag bryr mig om nu.
Hur gammal är din pappa?Han är 52
Vilket är ditt drömjobb? Jag trivs så bra som flygvärdinna på SAS
Vad har du haft för husdjur under ditt liv? Har haft x antal kaniner som dog stup i kvarten. För enkelthetens skull döpte jag alla till Polly eller Tanja. Sju hundar, varav tre lever nu. Två hästar, Peggy en tjock ponny som åt glass från pinne och Jolanda Bell som jag tävlade med i hoppning. Och så är det ju alla katter, de som jag hittat och räddat och de som jag varit med och förlöst. Och så har jag haft fåglar bland annat en duvhök som jag räddade på en åker. Den stack när vingen var läkt.
Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag fick skickat en check till min adress i Milano på 600 000 kronor, jag ombads hämta ut pengarna och behålla 100 000 själv. Jag gick faktiskt till banken men när de började ställa frågor sket jag i det och traskade tillbaka. Jag har fortfarande ingen aning om hur det hela gick till...
Jag har sovit brevid Olga, en väninna i London, på en liten säng i Oxford efter en advokatfest medans två advokatkillar stått i korridoren utanför och försökt knacka sig in. När vi kom ut på morgonen sov de båda två på golvet utanför dörren. Desperata?
Jag kollar alltid under sängen innan jag lägger mig. Hemma som borta.
Svär du ofta? Alldeles för lite.
Vad är det knasigaste du gjort? Rökt vattempipa på en helikopterplatta på en grekisk ö när jag var arton år gammal... 10 år sen alltså...
Vad har du för laster? Vitt bröd och coca cola


4 kommentarer:

  1. Aaaaaajaaaaa.... jag vet rätt mycket mer knäppa grejor du har gjort... hehe... vattenpipa... det var ju väldigt milt! =)

    Puuuuusssss

    SvaraRadera
  2. Hahahahaaa... tänkte på att det är många äldre som läser denna blogg. Jag vill inte orsaka några hjärtattacker ju!

    SvaraRadera
  3. Har mig ett minne at jag var med på den helikopterplattan. Och et vagt minne att någon vigdes... ;P

    SvaraRadera
  4. hejsan!
    Hittade din sida via google när jag bara spotant sökte på min ponnys gammla namn Jolanda Bell undrar bara för skoj skull om det är samma ponny (kunde pussa på komando)=)

    mvh Sandra

    candrabengtsson@hotmail.com

    SvaraRadera