söndag 3 januari 2010

Akachan Honpo

Idag fördriver jag tiden med att surfa japanska babykläder och annat smått och gott.
Jag längtar så till vi ska till Japan så att jag kan gå loss till Frallan i alla Honpos!

Fantastiskt söt kimonodress.
Söt liten volangmössa i rosa.



Bilbarnstol som jordgubb. Det fina var väl inte frukten utan att bebisen både kan ligga och sitta om hon vill. Väldigt smart. Varför finns inte detta i Svea?


Nu ska jag jobbar lite. Sen ska Henrik hämta mig så att vi tillsammans kan köra till mamma och pappa på söndagmiddag. Gott!

5 kommentarer:

  1. För att Sverige är ett av dom största länderna när det gäller bilbarn-säkerhet :). De räcker att du åker över sundet till Danmark så har dom en helt annan inställning än vi här. Men så har Sverige oxå väldigt bra, låga siffror när vi tittar till skador & dödsfall i bilar.

    Väldigt söta kläder du har tittat på :).

    Hur gick det med vagnen :)? Va blev det?

    Kram..

    SvaraRadera
  2. Hej AnnSofie.
    Bilbarnstolen är faktiskt EU-godkänd. Så en sådan får det nog allt bli. ska bara försöka hitta en som inte sticker ut så mycket, hehe!
    Det blir nog en Brio Go. Tycker väldigt mycket om den. Sen vet man ju inte om man hittar något annat i Tokyo...hihi,

    Kram

    SvaraRadera
  3. Köp jordgubbsstolen, klart du ska sticka ut!!! och så kan vår lillasyster få låna den sen och sticka ut lite hon med :-)

    Kan jag skicka med en inköpslista till Japan? ;-)

    SvaraRadera
  4. Klart du kan!
    Jag ska nog hitta lite till Mosters Socka Sinder med :)

    SvaraRadera
  5. För att ett EU-godkännande inte är lika med säkert enligt svenska krav.
    Min åsikt när det gäller sådant är att jag hade snarare gått efter säkerhet framför utseende/mode, för barnets bästa. :-)
    Kan ändå hålla med om att den var riktigt snygg! :-)

    SvaraRadera