fredag 22 januari 2010

En dag i Utsunomiya

Tidigt igår tog vi Shinkansen till Utsunomiya och hälsade på Fumi och Tomo på deras hästranch. Det var väldigt skönt med ett avbrott från Tokyo-pulsen, människorna och all stress.
På landet var det tyst, lugnt och vi kunde andas lantluft igen. Mysigt!
Vi hamnade till min stora lycka på tre olika Akachan Honpos och jag hittade än mer kläder till lilla bebisen. Inatt har jag därför våndast över att jag nu handlat för mycket och att det därför kommer hända något med bebisen. Ja, jag vet jag är för svensk! Innan var det bara mamma och Olivia som handlat men nu har jag själv också handlat. Fy på mig?
Fast sen å andra sidan kan det vara skönt att ha en del innan bebisen kommer för jag kommer nog med all säkerhet inte orka ränna i affärer och handla när hon kommit. Då ska vi ju lära känna varandra.
När Fumi hämtat upp oss åkte vi till en italiensk restaurang och åt god pasta. Jag minns inte sist jag år pasta faktiskt. Det blir mycket japanskt här.
På kvällen åt vi på en japansk restaurang med skickliga sushikockar. Vi satt i matbaren och fick se hur de enkelt skivade upp alla god fisk som jag ju tyvärr inte får äta.
Det tyckte dom förresten var märkligt. I Japan har man inga sådana restriktioner. Det är synd att mitt samvete inte tillåter mig att vara japanska för en dag...


Medköpt lunch på Shinkansen

Summer, Fumis lilla Cocopoo. Väldigt lik Julia i både utseende och sätt.

Jag och Haru, Tomos lilla hund...

Henrik och Haru
High five med matte

Den fina hästgården med paddocken i bakgrunden.

Jag hälsar på en svensk

Svenskimporterad dressyrhäst i Japan.

Tomo tränar

Min gravid-sushitallrik med kokt fisk och grönsaker.

Misosoppa på räka. Så god!

Friterat brosk någon?


Idag står Shibuya på schemat. Jag ska bara få upp en trött Henrik först.
Ha en trevlig fredagskväll.

3 kommentarer:

  1. Ta med brosket till Anna Anka

    SvaraRadera
  2. det är ju okej att äta den mesta sushin förutom typ tonfisk om man vet att det är ett ok ställe och om fisken varit fryst innan=), det kan man läsa på livsmedelverkets hemsida

    trevlig blogg förresten!

    SvaraRadera