fredag 22 januari 2010

Kawaii

Vantar för nyfödda

Här i Tokyo handlar man inte babykläder på H&M och Kappahl. Här finns oändligt med söta babykläder och jag gråter nästan av lycka när jag ser allt sött.
Det finns helt fantastiska barnkläder här. Tyvärr är det också väldigt dyrt men alla Akachan Honpos har något som jag absolut vill ha till min lilla Fralla. Och jag tycker mig känna lite extra buffar och sparkar när jag närmar mig sådana affärer...
Det gör inget att jag offrar shopping till mig själv.
Jag springer runt i affärerna och "woooow'ar" och "meeeen guuuuud'ar" medans Henrik går bakom och håller alla påsar. Han är inte lika road av det som jag men igår slog han till på en rosa liten hoodie på Baby Gap. Det var så gulligt när han stod i kön och väntade på sin påse med tröjan i... Haha!
Här är lite av det vi handlat.
De här söta ballerinaskorna hittade vi på Baby Gap.
Sådan mor sådan dotter?
Söta små strumpor från Akachan Honpo.
Kawaii!
Fantastisk babymössa med rosa brodyr.
Rosa babymössa
Barnvagnsmobil med den japanska katten som bringar tur.
Kimonobodys
Söt filt i rosa från Akachan Honpo.
Första plagget som blivande pappa köpt.
Gulligt!

6 kommentarer:

  1. Men guuuud så fina saker ni shoppar åt er prinsessa. Vantarna & mössorna är nog mina favoriter :).

    SvaraRadera
  2. Awwwwwwwww.... guuuuuuuuud! jag döööööööör!!!!!

    SvaraRadera
  3. OOooooh, fiiiiiiiint!!! Ska vi inte skita i all tradiga arbetsgivare och öppna en butik med japanska barnkläder tillsammans??? ;-)

    SvaraRadera
  4. ameeeeeeeeeeeeeeeeeeen gud va sött. jag döööööööööööööööööööör

    SvaraRadera
  5. Hej Dannni!
    Vilka otroligt söta kläder, förstår att intrycket sitter stenhårt när man ser sånt. Ha det nu så riktigt härligt o bra o var rädda om er. Hälsa Henrik så gott.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera