onsdag 24 oktober 2012

Jag är vinnaren i längden

Idag har varit en sådan riktig pisse-dag som danskarna säger...
Från det att jag vaknade till det att jag gick innanför dörren här hemma har jag gråtit.
Hjärtat har vridits och vänts på mig så att det gjort ont.

Besvikelser, besvikelser. Sorg, sorg. Ilska, ilska. Och mer. Och så går det ut över människor jag älskar.

Det är så att när jag sitter ensam på ett hotellrum så kan jag tänka, det finns ingen vacker dotter som frågar, leker, tjoar, hoppar, skrattar, gråter eller slår sig - inget fångar min uppmärksamhet.
Det är bara jag i ett rum.
Och då börjar tankarna komma.
Jag kanske pärlar armband, läser en bok, äter ett äpple eller surfar på datorn men tankarna äter upp mig.

Jag vill att ni ska veta att avundsjuka kan te sig riktigt illa. Uttala ord om människor som inte är sanna.
Vad ni än fått berättat för er så är jag en god människa.
Snäll på alla sätt och vis och har aldrig sårat en vän medvetet.
Jag försöker värna så om mina vänner så ni anar inte det och är jag på kant med någon så mår jag så jäkla dåligt att jag inte funkar... Någon sa till mig att det är en väldigt ovanlig egenskap.

"En del människor går rakt över vänner och andra utan att bry sig om hur illa de gör någon.
Vänd det till något positivt Danni. Det här är din bästa egenskap. De som vill dig väl ser detta. 
Du är vinnaren i längden".


Vår villkorlösa kärlek, min och Keilas.
Jag ska lära henne min bästa egenskap.

Hon ska respektera sina nära och ingen ska kunna säga något ont om henne. För hon är god.
Det kan jag redan se.

14 kommentarer:

  1. Jag vet nog hur du känner. :(
    Tror jag...

    SvaraRadera
  2. Skickar några kramar. Känns som du behöver det idag.

    SvaraRadera
  3. Det är klart att du är en god människa Danni! Du har lyckats samla en massa pengar till Cancerfonden och hedrat Sophie. Du måste bara sluta bry dig så mycket om vad andra tycker om dig. Jag delar inte alltid dina åsikter MEN du är ärlig och alltid sann mot dina känslor. Fina egenskaper!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du verkar vara en genomgod människa, bara allt pärlande du gör bevisar väl det?!

    SvaraRadera
  5. Det är bra att du inte definierar dig utifrån andras åsikter och rykten. Ta hand om dig och låt inte andra styra över dina känslor. // Bee

    SvaraRadera
  6. Sånt ska man bara skaka av sig! Folk som är bittra över sina egna liv är inte värda att ödsla värdefull energi på. Det hoppas jag att du vet! Vi får nog ta det dära vinet snart känns det som...Kram på dig fina Danni!

    SvaraRadera
  7. Vi känner inte varandra, men våra vägar har ofta korsats. Mest via jobb, men i våras även på onkologen i Malmö där våra älskade anhöriga kämpade för sina liv. Min fina pappa som fortfarande kämpar & Er fina Sophie som förlorade kampen mot den orättvisa cancern. Nu tar Sophies kompis hand om min pappa i hans kamp mot jäkla cancern som min brorson på 6 år säger. Det känns fint på nåt vis, fast vi inte kände Sophie. Men via din blogg blir hon levande för oss som aldrig fick chansen att lära känna henne. Jag gråter, skrattar & blir inspirerad av dig Danni. Du är god. Du gör skillnad. Tack!

    SvaraRadera
  8. Vissa dagar önskar man att man kunde hoppa över, skickar över en kram och hoppas morgondagen blir bättre!! Livet är för kort för att ödsla energi på folk som inte är ens riktiga vänner. Tycker du verkar vara en fantastisk tjej och mamma! Kram

    SvaraRadera
  9. Finaste Danni,

    Låt inte de onda och avundsjuka människorna stjäla din goda energi !
    Det du gör och så som du upplevs av många med mig, är fantastiskt fint.

    Du är en GOD medmänniska, tror aldrig att jag upplevt någon så fin person som du verkar vara...Ja, jag känner ju inte dig mer än utifrån din blogg men genom denna har jag fått lära känna en genomgod person.

    Ta hand om dig, din fina familj, mor, far, och dina "riktiga" vänner,
    de andra kan dra.....

    Varmaste kramar och massor av god energi till dig !!
    Sussie

    SvaraRadera
  10. Du är en fin människa Danni! Tro inget annat!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  11. ..och jag som verkligen känner dig Danni, inside and out vet att du är en underbar människa.. I bland, som hos alla andra, kommer lite klumpiga meningar ur munnen i stundens hetta men aldrig för att såra någon medvetet. Lyssna på dina läsare.. dom verkar vara kloka jävlar! =) Du är mycket starkare än du tror. Älskar dig. <3

    SvaraRadera
  12. Hej Danni,

    Stå på dig! Jag försöker säga det till min dotter varje dag hon går till skolan och möts att elakheter.

    Du är väldigt fin på utsidan, och jag är säker på att du är lika fin på insidan. Men din snygga utsida kan bara den väcka avundsjuka och bitterhet.

    Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Det finns så många bittra avundsjuka människor-men de som förtalar andra, berättar egentligen bara om sig själva att de är svaga, osäkra och behöver bekräftelser.... Kloka människor ser snabbt igenom ytan och inser att det handlar om den som förtalar.....
    Du verkar mer än god, ser bra ut och är lycklig-tänk vad en del kan bry sig om det på ett negativt sätt!! ( lite synd om den lilla ynkliga människan egentligen..) Lägg dina tankar på det som ger dig kraft och glädje!
    kram mariab

    SvaraRadera