onsdag 3 oktober 2012

Fattigslapps-Missoni

Som alla nu kallar Lindex Missoni-kollektion.
Ja, jag var lite skeptisk när paketet väl kom. Kändes lite nördigt faktiskt. Inte alls lika exklusivt att hämta ut ett paket från Lindex med Missoni-kläder som att gå in i den fina butiken på
Via Montenapoleone i Milano.

Det blev kanske lite hysteriskt till och med? Alla bär Missoni nu för tiden.
Det rosa armbandet var jag tvungen att ha men det är ju inte randigt utan rosa...

Efter som att jag älskar att tönt-matcha med Keila får de här två klänningarna stanna kvar.
Det är ju trots allt for a good cause...

10 kommentarer:

  1. Du köpte inte möjligtvis en av den röda stickade tröjan som du tänkt lämna tillbaka? Har varit på jakt efter den så köper den gärna av dig i så fall.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte varför folk ska vara elaka och håna dem som köpt kläder ur kollektionen, det verkar nästan som om vissa njuter av att påpeka att man minsann har fattiglapps Missoni. Missoni som Missoni, ni är jättefina i era :-) Man betalar för plagget på Lindex och inte för lokalen i Italien, den exklusiviteten kan man vara utan, det är ju kläderna man vill åt :-)

    SvaraRadera
  3. Men ni är ju så himla söta när ni matchar! Behåll, behåll!

    SvaraRadera
  4. Hej Danni,
    jag har köpt ditt fina armband och jag har fått så många berömmande ord!
    Jag jobbar själv på Unilabs mammografi ocg skulle vilja skicka dej en nyckelring vi tagit fram som visar hur viktigt det är att gå på sin screening!
    Kan du inte skicka mej din adress så kommer det en nyckel ring till dej och Keila.
    asa.andersson@unilabs.com
    Ha det så bra
    Åsa i Helsingborg

    SvaraRadera
  5. Jag måste ju erkänna att det såg liiiite roligt ut när halva dagis kom med Missonikläder dagen efter kollektionen släpptes.... Kläderna är tjusiga men jag har aldrig förstått hysterin efter designerplagg så jag har fortfarande inte ett enda. :) Kanske om de rear ut halsduken sen.... :)

    SvaraRadera
  6. Här är en stolt bärare av fattiglapps-Missoni! Vem bryr sig? Missoni-missoni eller Lindex-mission... Bara man själv tycker att man är fin och trivs i det man har på sig. Själv blandar jag friskt från H&M till Gucci. Lika glad i vilket som. :)

    SvaraRadera
  7. Löjligt, elakt & kränkande. De som är "fattiglappar" (så dumt uttryck!) har nog inte råd med lindex-missoni heller!

    SvaraRadera
  8. Har inte hört/sett/eller läst om någon som kallar det fattiglapps-Missoni. Vad är det för människor som omnämner den så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katrin Zytomierska förbannar Missoni just för att de säljer sina plagg billigt på Lindex. Jag tycker det är skitlöjligt att bli förbannad över att "vanliga Svenson" plötsligt har råd med Missoni! Däremot tycker jag inte kläderna är fina! Hann tröttna på 2 sekunder på de eftersom allt typ ser likadant ut. Skulle gärna köpa ett märkesplagg billigt men Missoni är inte snyggt enligt mig. Sedan har alla just nu dessa kläder. Vart man går har folk halsdukar, tunikor, stickade tröjor i Missoni bååååring!!!

      Radera
  9. Känns lite underligt det här...............

    SvaraRadera