fredag 12 oktober 2012

Gräsänkor

Keila och jag är gräsänkor eftersom att pappa är bortrest. Vi sov middag i två och en halv timme mitt på dagen, men det är för att vi är krassliga, en av oss mer än den andra. Jag har tagit era goda råd till mig om att inte "fucka upp" Henriks rutiner. Keila somnade vid åtta ikväll trots vår "forever nap" tidigare idag. No harm done so far!
Nu ikväll har vi delat en pizza, ätit godis och chips och druckit äkta "Mullemutt" från Apotekarnes.
Det kallar jag äkta fredagsmys!

Vi har provat lite olika frisyrer också.

"Jamis"

Mycket viktigt att godiset ska ligga i en skål.

A million dollar smile!

Och bäst av allt, att få sova på pappas kudde.

Godnatt!

21 kommentarer:

  1. Mys på högsta nivå:) Hon är så söt Keila!
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hej Danni! Jag har följt din blogg ett bra tag och tycker att du är riktigt kul! När Sophie blev sjuk visade du en ny sida och jag kom att tycka ännu bättre om dig. Jag delar inte alltid dina åsikter, men tycker ändå att du verkar ha empati och huvudet på skaft. Men nu har jag blivit lite förvirrad, efter den senaste kommentarsbombningen. De kommentarer som kom från "dina" bloggläsare var överlag väldigt onyanserade, oupplysta och direkt elaka. Hur känner du inför det? Jag menar inte att du måste ta ställning för eller emot dina läsare, men jag tyckte själv att det kändes sjukt trist att på något sätt tillhöra en grupp med såna otrevliga människor. Hejhej från Kajsa (feminist som tycker hen fyller en funktion och som just nu är föräldraledig hemmafru som städar och lagar mat åt sin hårt arbetande sambo ;) )

    SvaraRadera
  3. En mysig tid då jag väntade honom:). Planerar ni syskon? Kram

    SvaraRadera
  4. Sova middag är bland det bästa som finns. Jag och Millie sov 2 timmar häromdagen...visserligen hade hon blivit klippt (!) i läppen på dagis med nedsövning och stygn på sjukhuset som påföljd dagen innan så hon behövde nog vilan!

    SvaraRadera
  5. Kajsa! Ni feminister försöker verkligen dyvla på alla andra era åsikter! Många feminister är gräsligt otrevliga! Varför ska andra inte få uttala sig? Jag är emot feminister tycker det är onödigt och ett jävla dravel att vi inte är olika och att pojkar ska ha klänning. Ordet hen tar jag inte i min mun!!! Ska jag inte få säga detta? Medan ni feminister skriker ut era åsikter, stampar på män och på de som inte tycker som ni. Skärp dig! Vi lever i ett land med yttrandefrihet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You go girl!!!!!

      Radera
    2. Kära Lollo, tack för att du så passande illustrerar det jag menade: onyanserat och otrevligt. Jag hatar inte män, jag älskar min man och mina söner och har absolut ingenting emot män i allmänhet. Däremot har jag något emot maktstrukturer där någon missgynnas på grund av kön, sexualitet eller etnicitet. Men det ser jag som sunt förnuft och det är inget jag försöker pådyvla folk. Antingen har man det eller inte... Sen finns det olika riktningar inom feminismen, det verkar du ha missat. Jag föreslår att du drar på dig lite studieskulder och går en grundkurs i genusvetenskap, för att lära känna dina fiender och få lite mer kött på benen i dina antifeministiska argument. Stor kram från Kajsa (som sminkar sig, rakar sig under armarna, gillar när min man ger mig blommor, har söner som leker med bilar och omtalas som han, och ändå kallar sig feminist).

      Radera
    3. Hm, lära känna dina fienden? Aka män?
      Åh vad trött jag blir på allt svammel om genus som snurrar runt nu för tiden och Ja jag har en högskoleutbildning där genusvetenska är inkluderat! 😝
      /Sofie

      Radera
    4. Sofie, jag tror att Kajsa här syftade på feminister när hon skrev "lära känna fienden" för Lollo här uttrycker enormt mycket fördomar och okunskap om feminismen och feminister. Och behöver således lära sig en hel del.

      För övrigt så är det intressant att hon, precis om Kajsa redan påpekat, bevisar precis vad Kajsa syftade på: att det finns en väldigt hatisk ton bland flera av Dannis läsare.

      Radera
  6. Läs om läs rätt. Lollos fiende verkar vara feminister. Det är dem hon ska lära känna, så att hennes argument får mer styrka. Igen: att vara feminist har aldrig varit synonymt med att hata män. Du kanske borde gå om den där kursen? Eller borde högskolan du läst på anställa en ny lärare på kursen. Jag arbetar själv på universitet och vet att de där kurserna som bara slängs in för att allt måste ha ett genusperspektiv ofta är ganska dåliga. Synd! Nu vill jag inte spamma Dannis kommentarsfält mer. Danni, jag gillar dig, du verkar leva ett roligt liv och jag tycker det du gör för att hedra Sophies minne är fantastiskt! Dessutom har du en hysteriskt söt dotter! Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt att det måste komma till en kamp om vad man har för högskoleutbildning och jobb...
      Kan man inte tycka lr tänka annars? Jag är både välutbildad och har ett bra jobb...
      Det jag ville få fram precis som jag skrev innan Kajsa var att allt detta snack om genus, Hen mm som är så på tapetern just nu som egentligen är oväsentlighet jämtemot så mycket annat och detta står mig upp i halsen!!!
      Nej jag är inte en av de hatisks personerna som följer Danni, tvärtemot!!! Jag följer bloggen pga den fantastiska person hon verkar vara och för det jobb hon gör mot bröstcancer.
      /Sofie

      Radera
  7. Sofie, du missförstod mig nog. Jag menar absolut inte att göra det till en kamp om utbildning/jobb, jag menar bara att det är synd att det ges dåliga/oinspirerande kurser. Att ha en lång utbildning behöver absolut inte innebära att man är smart och inte tvärtom heller! Jag följer Dannis blogg av samma anledning som du och som sagt inte för att spamma kommentarsfältet :)

    SvaraRadera
  8. Haha Solsidan sist var fantastiskt kul. Presis lika skruvat som allt tjöt om jämställdhet och hen! Titta lite på er själva, rannsaka er lite. Fatta hur andra människor ser på er. Feminister som kallar barnen hen och helst skulle vilja att alla vara tvåkönade fatta att man blir trött. Jag hatar feminister ni är som en sekt. Ni är läskiga och lite smått äckliga det tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Feminister som kallar barnen hen" och "Vill att alla ska vara tvåkönade" ? Inte ett endaste rätt där. Hur vore det om du plockade upp en bok eller två och odlade lite kunskap innan du bräker ur dig en massa märkliga fördomar?

      Och om nu feminister är läskiga och smått äckliga så kanske du vill ge upp din rösträtt? Eller rätt till att arbeta? Eller varför inte rätt till abort eller rätt till att slippa våldtas eller misshandlas av din man? Vet du vad feministerna har gjort för dig? Vet du vad feminismen FORTFARANDE gör för dig? Vet du inte det så föreslår jag att du tar reda på det och visar lite jävla tacksamhet.

      Det är helt ok att tycka olika men den här förbannade okunskapen och idiotin, den är tröttsam om något!

      Radera
    2. Sluta klä din son i klänning då och lägg av med ordet hen. Sluta bete dig som en freakshow! Hur tror du man ser på feminism när man läser din blogg. Man blir fan mörkrädd. Visst jag ger upp min rösträtt bara ni feminister slutar vara så extrema och obehagliga. Du tycker ju inte att det finns olikheter mellan könen. Kuk och fitta= samma sak. Värdelöst!

      Radera
    3. Väldigt tröttsam. Och skrämmande! Men för att inte bli allt för mörkrädd väljer jag att skratta åt detta. "Ni är lite smått äckliga", det är ju humor! Sen tycker jag att det allt är lite kul att så många av dessa arga människor inte har en aning om vad de egentligen är arga på, de verkar ju helt oförmögna att ta in och hantera information. Har redan citerat en hel del härifrån till olika folk och fnissat hysteriskt. Hatten av för dig som orkar ta diskussionen! Nu kastar jag in. Kajsa

      Radera
  9. Kvinnor som HATAR feminister!! Kvinnor som inte har en aning om vad feminist egentligen betyder eller står för. Kvinnor som tror att männen en dag plötsligt och utan motstånd bestämde sig för att dela med sig av makten till kvinnorna.... Kvinnor som är så obildade och så hatiska mot varandra. DET är skrämmande och sorgligt!

    SvaraRadera