onsdag 27 juni 2012

Vardagslunk

Igår gick Keila och jag och träffade en härlig tjej om ett nytt samarbete på bloggen. Det kommer bli jätteroligt!

När vi var på väg hem igen stannade vi på Amarant, av alla ställen, och tog en fika. Det är rätt skönt att inte ha några planer utan bara kunna göra som man vill, när man vill.
Vi satt och tittade på pundare som var så väck att det var sorgligt. Gillar inte alls området utanför Caroli. De borde ta bort härbärgerna från den delen av stan.
Jag kommer inte sitta där och fika med Keila fler gånger. Trist!
Mormors café på Entré var jag mycket på när Keila var ny.
Är det fortfarande mysigt där?

Keila kunde knappt koncentrera sig på korvamackan. Hon stirrade på människorna utanför.

Toca Boca är en rolig app att ladda ner till de små. Keila får sitta en stund på morgonen och laga människor. Jag får nog berätta för henne sen att man inte kan laga alla människor...

"Är du fuk mamma? Då mutte du åka på kukhuset!"

Ja asså vad säger man? Jag vill inte lära henne att det heter sjukhuset.
Kukt kul att hon säger kukhuset ju...

Henrik letar resor. Någon som vet var man ska åka? Alltså dit sommaren är...
För i Sverige är den i alla fall inte...

18 kommentarer:

  1. Alcudia på Mallorca! Det är så fint där och barnvänligt!

    Varma hälsningar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hade jag varit er så hade jag åkt till Nice:)
    Vi väntar ju på vår bebis, så vi får stanna i Sverige och frysa.....:)

    SvaraRadera
  3. Mitt favvofik i Malmö är det på Kungsgatan. Tror t o m att det heter Kungsgatan ;)

    Gammal inredning och massor av gott :)

    SvaraRadera
  4. Var tycker du härbärget passar istället för där det ligger nu??? Det är ju inte så att problemet försvinner för att man flyttar det till ett annatställe för att du ska slippa se det... Förlåt men var tvungen att kommentera brukar inte vara negativ.. men segregationen och tankesättet ser jag det inte existerar det inte är gör utbrett!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med Anonym här! Jag gillar dig Danni (även om jag inte alltid delar dina åsikter), men här kände jag att jag också ville kommentera och vara "gnällig". Kram på dig iaf :-)

      Radera
  5. Kan ju tala om att det är fantastiskt härligt nere i södra Frankrike för tillfället. Återkommer om vattnet är varmt och gott. Har inte hunnit testa ännu :)
    /Karin

    SvaraRadera
  6. Vi är just nu i Italien. Vi har ca 35 grader här. Underbart! Legat på stranden idag. Just nu är det siesta.

    SvaraRadera
  7. De som bor på härbärget har en plats att gå till, du och din dotter kanske kan hitta er en annan plats att fika på.
    Vi är 9 miljarder människor på jorden och får samsas om den plats som finns.

    SvaraRadera
  8. Lite kul att DU som flyger och far frågar OSS amatörer om vart man ska åka ;) Du kanske kan tipsa oss om något billigt, bra och soligt ställe?

    SvaraRadera
  9. Jag är till yrket sjuksköterska. på frågan, vad jobbar mamma med svarar hon: Min mamma är kuksköterska på kukhuset! Vad ska man säga ;)

    SvaraRadera
  10. Måste säga att din kommentar om härbärgena gör mig irriterad. Undrar också i vilken stadsdel du tycker de skulle passa bättre... De fyller en otroligt viktig funktion och blir man störd får man fika någon annanstans.

    SvaraRadera
  11. Sofia Lundqvist27 juni 2012 kl. 21:24

    Hej Dani Sitter på en bar i Kroatien, Vela Luka, ta en flygstol till Split o sen färja ut. Vi har just nu 26 grader o kl är 21.23. Jag kan hjälpa dig att boka rum. Maila mig bara. Kram

    SvaraRadera
  12. Nä, Amarant är väl ingen höjdare. Mormors café är ganska stökigt, inte så mysigt, men ganska barnvänligt antar jag :)

    SvaraRadera
  13. Åk till Nice-Piss vetja! Underbar shopping....sol....bad.....bra mat.....you name it! :-)

    SvaraRadera
  14. Du kan ju ändå gå _hem_ o fika. Mer än de människor som bor på härbärgen kan...Betänk också att dessa människor en gång varit barn, barn lika små o underbara som Keila. Hur deras uppväxt sett ut vet vi inget om...

    Ogillar att posta anonyma inlägg med negativ ton men får inte mitt googlekonto att fungera. Därför skriver jag under med min e-postadress.

    Kram o ha en fortsatt fin sommar!
    cecilia.palmqvist@vansterpartiet.se

    SvaraRadera
  15. Översittare! Fy vilken människa du är.. Karma

    //Maria

    SvaraRadera
  16. Hej jag rekomenderar verkligen Tlv Israel, vart 35 C inte en droppe regn under sommaren. Sen så flyger Norwegian billigt och direkt

    SvaraRadera
  17. Konstigt jag inte att skriva längre!? Tlv bra mat mkt att se fina stränder och bra uteliv samt otroligt barnanpassat!
    Lycka till kram Sandra

    Annars är Mallorca otroligt vackert!

    SvaraRadera