fredag 29 juni 2012

Grattis på födelsedagen var du än är älskade lilla vän

Idag är det 28 år sedan Sophie föddes.
Älskade fina lilla du, ser du oss?
Ser du hur vi andas häftigt ikväll? Ser du Rasmus tårar? Hör du mitt hjärta? Känner du min ångest?
Smeker du din mammas kind? Lägger din hand i din pappas?
Står du över Julians säng inatt? Ler åt att hans blöja hamnat snett över gumpalallan? Skrattar åt hans snarkningar och håller hans hand så som ingen av oss andra kan göra...?

Förstår du hur mycket du fattas oss?

21 kommentarer:

  1. Styrkekram <3 Det gör mig så ondt at I skal opleve denne sorg!

    SvaraRadera
  2. Grattis fina ängel o styrka till Er andra idag o alla andra dagar! Tänker mycket på Er! Kramar My Lindh

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar till er alla! Tårarna trillar när man läser din text! Så vacker hon är Lilla Sophie! Kram

    SvaraRadera
  4. Du skriver så fint och gripande, tänker så mycket på er alla och den orättvisan ni drabbats av, styrke kramar till er alla. Kramar

    SvaraRadera
  5. Grattis fina Sophie!
    Och underbart skrivet, du ger rätt ord till rätt mening.
    /Äggmadame

    SvaraRadera
  6. Det svider i hjärtat när man läser detta. Styrkekramar i massor till allehopa

    SvaraRadera
  7. Åhh där kom tårarna...
    Grattis fina ängel<3

    SvaraRadera
  8. Jennie - mamma till Wilmer29 juni 2012 kl. 13:36

    Åh så fint skrivit!!! Grattis fina ängel och styrkekramar till er!

    SvaraRadera
  9. Så sorgligt, mitt hjärta blöder när jag läser detta..

    SvaraRadera
  10. Jag kände inte Sophie men ändå kommer tårarna när jag läser vad eller Rasmus skriver. Man ska inte behöva lämna sin familj så tidigt. Livet är så jävla orättvist. Man ska vara en elak människa då brukar man kunna leva till man är 100.... Jag är själv mamma och jag känner sådan ångest bara tanken på vad er familj gått igenom. Alla styrkekramar till er.

    SvaraRadera
  11. Vad vacker hon var er lilla Sophie. <3
    Många tankar till Er idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Grattis Sophie där uppe hos änglarna!
    Du delar dag med min älskling som fyller idag...
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  13. Usch nu gråter jag igen! Fy alltså.. 😭

    SvaraRadera
  14. Usch nu gråter jag igen! Fy alltså.. 😭

    SvaraRadera
  15. Grattis fina Sophie! Tänk att du inte fick uppleva din dag :-(

    Jag hoppas du har det bra, där du är och vakar över de dina.

    Många kramar Therese

    SvaraRadera
  16. Så fint du skriver..
    Jag hoppas det är så att hon är med er, ser er och känner er saknad och kärlek.
    Hon var så vacker.. Usch vad livet är orättvist :-(

    SvaraRadera
  17. Hamnade på Rasmus blogg för ett tag sedan och hittade även din. Så otroligt fint ni skriver båda två. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom. Tänker på er många gånger varje dag trots att jag inte känner er. Många kramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  18. Jag kan bara hålla med vad de andra har skrivit (och vad jag skrivit tidigare. Vad mer kan man säga??)Du (och Rasmus) skriver så fint och gripande. Jag vet inte hur du lyckas, men jag sitter här med tårar i ögonen samtidigt som jag har dåligt samvete för att jag ler åt skånska "ord" som "gumpalallan". Det är såna ord man saknar här "uppe". Många kramar till er alla. Micke

    SvaraRadera
  19. Hon var väldigt vacker & hade så fint leende & så fina tindrande ögon. Orättvist, orättvist och det är så tufft att gå vidare den första tiden då man förlorat en nära anhörig. Mådde själv så dåligt när det hände mig & satt många dagar, månader & bara stirrade in i väggen..men det blir bättre! Smärtan avmattas..på något konstigt sätt. Tänker på er! Det blir bättre.<3

    SvaraRadera
  20. Åh vad fint du skriver Danni! Hon blir så levande genom dina ord, det är ju det bästa du kan göra för henne och hennes son nu. Sorgen kommer att bli lättare att bära men saknaden består. Styrkekramar! / Katarina

    SvaraRadera