onsdag 20 juni 2012

Rio calling

Rio de Janeiro ringde och ville ha tillbaka sin rännstensunge...

Såhär tjusig var Keila när Henrik och hon mötte upp mig på Hyllie station efter jobb. Bara charmigt...!

Det är tufft att vara borta men tiden går så jäkla fort när man jobbar som flygvärdinna. Jag tycker det i alla fall. Helt plötsligt har jag jobbat ett dygn och sovit borta en natt och kan vara helt ledig ett par dagar. Fastän jag sover borta är jag hemma mer med Keila, som bara går på dagis två eller tre gånger per vecka, än de flesta jag känner som har små barn.
Jag ser det som ren lyx att ha det såhär.

Vi har saknat varandra. Just nu ligger Keila och flåsar på min arm. Hon sover så gott och jag vill ha henne nära.

Det regnade i Nice i förmiddags och halvvägs hemåt mådde jag så illa av alla thunderstorms och den galna turbulensen, men en väninna till mig rapporterade att rivieravädret nu är återställt.
Annat blir det väl på Midsommar här hemma i Svea... Suck!

Hur firar ni midsommar?

8 kommentarer:

  1. Håller helt och hållet med en natt borta genererar mer kvalitetstid i längden.... Ta vara på det så länge ni kan. Keila har tur som har föräldrar som vill vara med henne och inte hysteriskt anser att dom missar så mycket på dagis! Dagis är fantastiskt men kan inte ersätta tiden med föräldrarna..,,

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att du inte blir helt livrädd vid sådan turbulens? Varför gillar du att flyga? För mig som är flygrädd skulle det hjälpa enormt om du kunde skriva om de positiva aspekterna av flygning. Skulle uppskatta att läsa om det från ett proffs som du. Med vänlig hälsning, Bee

    SvaraRadera
  3. Så tänker jag med. Min plan är sedan att gå tillbaka och jobba natt av just den anledningen att Theodor inte behöver vara på dagis hela veckorna utan att jag kan vara hemma med honom. Vardagslyx :)

    SvaraRadera
  4. Söt liten som alltid.
    Jag hade aldrig fixat ditt jobb. Det är beundransvärt att jobba i så trånga utrymmen och på den höjden.

    Sov gott.
    Kram K

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen lyxigt att vara ledig ett par dagar och ta hand om barnen. Jag kan också vara ledig, tack vare egen firma ju ;)
    Midsommar går i barnen och hundarnas tecken ;) 2 st 4-5 åringar och 6 hundar. Livat med andra ord :)

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder Danni. Barn är barn :-) Midsommar blir lugn här. Ska ju inte bli något vidare väder i potatisstaden.... U jobbar natt... hela helgen, så vi tar det som det kommer. Hälsa. Kram M

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det låter som ett spännande yrke....

    SvaraRadera
  8. Å Danni. Jag både hoppas och inte hoppas att du såg Allsång på skansen ikväll. Laleh var med i slutet och sjöng den fantastiska låten some die young och det var så starkt och vackert och jag bara tänker på S och på er vad ni går igenom. Det har verkligen gjort avtryck på mig och jag tänker på det varje gång jag hör dne låten sen du la upp texten i bloggen.
    Så vackert och så sorgligt.
    Det var iaf ett fantastiskt uppträdande men otroligt starkt och sårbart.
    Vill bara sända en tanke och att du ska veta att ni hade mina tårar ikväll. För gud vad dom forsade nerför mina kinder. S gjorde verkligen intryck..

    SvaraRadera