tisdag 12 juni 2012

Inför morgondagen

Imorgon ska vi begrava vår älskade lilla Sophie i Kirsebergs kyrka här i Malmö.
Det kommer bli så himla svårt och tårfyllt men jag hoppas ändå att vi kan ta ett vackert farväl och se det lite grann som en ceremoni där vi firar hennes minne och minns de fina och roliga stunder vi haft med henne. Och påminner oss själva att fortsätta henne kamp. Att den inte glöms bort.

Min fina vän Lisa har varit här hela dagen och gjort fantastiska hjärtan som vi ska lägga i kyrkan imorgon. Hon är helt fantastisk florist och jag är så glad och tacksam för att hon kom skyndande för att hjälpa trots att vi inte haft kontakt på ett par år. Jag hoppas vi kan ändra lite på det nu och träffas oftare. Jag hade nästan glömt hur go' hon är med sitt härliga skratt och fina sätt.

Tusen tack Lisa än en gång. 



Med vana händer..

Vackra rosor som doftar så gott.

Det färdiga resultatet visar jag er imorgon.

Tänd ett ljus för vår lilla Sophie imorgon.
Tänd och minns hennes härliga leende och fina blå ögon.
För er som vill göra något, och hedra hennes minne, hjälp oss fortsätta Sophies kamp i hennes namn här.

20 kommentarer:

  1. Jag tänker så på er och givetvis extra mycket under morgondagen. Skickar all styrka jag kan till er inför den tuffa dag ni har framför er imorgon. Ska gå in och skänka ytterligare en slant för att hedra fina Sophies minne!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad vackert... ❤
    Har tårar som trillar.
    Imorgon tänder jag ljuset för fina Sophie.
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  3. Alla mina varmaste tankar och stöttning inför morgondagen. Vilket underbart hjärta din vän gjort! Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  4. Käre Danni

    Jeg har tänkt meget på jer de sidste dage, og på hvad som venter jer i morgen! Jeg sender al styrke til din og Sophies familier.

    Selvom jeg ikke kendte Sophie eller kender dig, så har jeg fulgt hendes kamp på hendes/og din blogg. Jeg er selv tidligere cancerpatient og mor til 3, og det smerter mig utroligt meget at en så ung mor/kvinde skal lide denne skäbne.

    Hvil i fred, Sophie <3

    Mange tanker og styrkekram fra
    Jeanette

    SvaraRadera
  5. Åh så fint! <3 Vi kommer tända ett ljus imorgon.. Tänker på er!

    SvaraRadera
  6. Mina tankar är med er i morgon! All kärlek <3
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Tänker på er alla imorgon och tänder ett ljus för er fina ängeln Sophie.
    Så fina hjärtan hon får på sin sista resa.

    Skickar styrkekramar till er inför den smärtsammaste dagen i ens liv...har varit med om det då min dotter lämnade oss för 3 år sen.
    Så oerhört sorgligt att hon fick lämna er så tidigt speciellt sin man och lilla son.

    Många många kramar// Sirpa

    SvaraRadera
  8. Väldigt vackra hjärtan med så fina rosa blommor.
    Tänker på er.
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  9. Jag ska tända ett ljus och tänka på er alla i morgon. Varma kramar/Jeanette i Sthlm.

    SvaraRadera
  10. Tänker på er under morgondagen. Även många tankar till lilla Sophie <3

    SvaraRadera
  11. Tänker på er i morgon tror ni får en fin stund även om det är svårt ingen vill vara med om detta vackra fina Sophie alldeles för ung,ni har minnen och Julian, ta hand om varann alla, varma kramar, Ulla i Boden.

    SvaraRadera
  12. Imorgon tänder jag ett ljus för Sophie!! Jag kan inte föreställa mig vad ni går igenom just nu, sånt här FÅR inte hända! Jag tänker på Rasmus och Julian varje dag, och kunde jag hjälpt dom på något sätt hade jag gjort det! "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!" Jag hoppas att ni andra läsare gör som jag och skänker en slant till Cancerfonden, för Sophie!! Stor kram till dig Danni, var stark imorgon, du klarar mer än du tror! <3

    SvaraRadera
  13. Kära Danni, du skriver så fint, genomtänkt och innerligt. Jag tänker på er, sänder massor med kärlek till dig och hela din familj. Rå om varann. Varma kramar ❤

    SvaraRadera
  14. Jag tänder ett ljus för Sophie imorgon! Jag tänker äver på er och hoppas att begravningen är fin och inte alltför outhärdlig (men det är den förstås). Jättevackra blommor.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Styrkekramar till er idag.
    Mia

    SvaraRadera
  16. Jag tänker på er alla idag....tänder ett ljus för fina Sophie och sätter in ett bidrag för att nån gång få slut på cancer-eländet...kram till er alla

    SvaraRadera
  17. Så vackra blommorna är<3
    Essie

    SvaraRadera
  18. Tänker på er i morgon <3 jätte fina hjärtan sophie tittar ner på er i dag å älskar dom fina blommorna .Carpe diem fina ni Petra

    SvaraRadera
  19. Sofia Lundqvist13 juni 2012 kl. 11:44

    Skänker er en fridens tanke idag. Kämpa på - det blir bättre.....

    SvaraRadera