onsdag 13 juni 2012

Ett sista farväl ♡

Så är dagen kommen... Den jag så länge gått och oroat mig för.
Hur ska Rasmus ta det? Hur ska vi ta oss igenom den? Den ligger fortfarande framför oss eftersom att klockan bara är elva på förmiddagen.

Åh älskade Sophie, jag gråter redan och då har jag inte dragit på mig den svarta klänningen än.
Minns du när vi vaggade runt som valar på Valen i Trelleborg och var så uttråkade på att vänta på våra små bebisar. Fikade och shoppade bort tiden. Och så kom Keila och du vaggade vidare i väntan på "Lulle". Och så kom han äntligen ut till oss och din lycka var total. Jag tror aldrig du varit så lycklig, hel och frisk som du var den dagen när ni kom runt hörnet på ..., vidare upp på Sankta Gertrudsväg till mammas och pappas hus.
Dina ögon, ditt leende som lös upp hela allén och så tårarna av lycka som rullade nerför dina kinder där du satt i baksätet lutad fram mot bilbarnstolen i framsätet och Julian, ett dygn gammal. Och alla vi som väntade på er. Hela familjen på trappan, hoppandes, tjoandes och gråtandes...av lycka.
Kommer du ihåg?

Det här var vad du såg den dagen.
Vår fina "Lulle".


Idag gråter vi för att du togs bort från oss. Fina du. Jag ska aldrig glömma dig, så länge jag lever.
En dag möts vi igen. Jag räds inte den dagen, för jag vet att du är där och tar emot mig, torkar mina tårar och kramar mig. 


Här var min väntan över... :)

 Vi avslutade alltid våra kvälls-power-walks med en mjukglass på torget.
Så vi var säkra på "att inte förlora för mycket kalorier..."
Jag bjuder på bilden med mammas avlagda tights och skor. ;-)

Ni träffas igen...




Do not stand at my grave and weep,
I am not there; I do not sleep.
I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glints on snow,
I am the sun on ripened grain,
I am the gentle autumn rain.
When you awaken in the morning’s hush
I am the swift uplifting rush
Of quiet birds in circling flight.
I am the soft star-shine at night.
Do not stand at my grave and cry,
I am not there; I did not die.

37 kommentarer:

  1. Tänker på er❤

    SvaraRadera
  2. Sitter här med ett ljus tänt för lilla Sophie idag och tårarna fullständigt forsar ned för mina kinder.Så fina bilder och vilken vacker vers. Mina tankar är hos er alla...nära som kära. Många styrkeramar till er alla.

    SvaraRadera
  3. Alla mina tankar till Er idag.

    SvaraRadera
  4. Jeanette (Arlöv)13 juni 2012 kl. 13:04

    Mange tanker og styrkekram ❤

    SvaraRadera
  5. Tänker på er idag! Ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  6. Alldeles för tidigt att lämna. Kram!

    SvaraRadera
  7. All styrka till er idag! Begravningar är jobbiga, men kan också kännas väldigt fint att få säga farväl och bara få gråta loss tillsammans... Tänker på er idag! / En som följt Sophies blogg

    SvaraRadera
  8. Ord är överflödiga för ingenting jag kan skriva är tillräckligt i den här stunden. All kärlek till dig och din familj Danni ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Tänker på er idag i denna svåra stund, ett ljus är tänt för Sophie här hemma.

    SvaraRadera
  10. <3 tänkt och tänker på er idag <3

    SvaraRadera
  11. Tänker på er alla idag.. fruktansvärt det som har hänt! skickar all min styrka till er så ni ska klara dagen.. krama rasmus extra hårt..

    SvaraRadera
  12. Tänker extra på er i dag! Tänder ett ljus för Sofie <3 Stor Kram till er alla Petra från Lund

    SvaraRadera
  13. Jag beklagar förlusten av er Lilla Sophie. Jag har "bara" träffat Sophie en gång men kommer aldrig glömma hennes ögon. Det sista jag tänkte på innan jag somnade igår var er och det första jag gjorde imorse var att tända ett ljus.

    SvaraRadera
  14. Tänker på er alla idag , finns inga ord . Fortsätt vara så fina som ni är så tar ni er igenom detta med <3 Styrkekramar till er alla <3 håll extra hårt i Rasmus <3 . Kristina

    SvaraRadera
  15. Tänder ett ljus för sophie idag. Kramar till er....

    SvaraRadera
  16. Tänker på er. Kram

    SvaraRadera
  17. Har tänkt på er idag och tårarna rinner hos mig oxå efter läst detta! Hoppas iaf att ni fick en fin dag i Sophies minne och att ni orkade er igenom den!
    Jag tänder ett ljus ikväll för er all!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  18. Har tänkt mycket på er idag och särskilt på Rasmus och lille Julian.
    Arbetar på förskola och vid frukost i dag tände vi ljus för alla änglar.
    Det blir lite uppförsbacke ett tag för er men den jobbiga dag ni hade framför er igår är snart tillända och att den blev så fin som ni önskade, även om det var känslomässigt fruktansvärt jobbigt. Styrkekramar så ni orkar gå vidare.

    SvaraRadera
  19. Har tänkt så på er alla idag och på vad ni tvingas genomgå:( Jag hoppas att ni fann styrkan i varandra med familj och vänner på plats. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  20. Vilket fint minne! Hoppas dagen gått bra och att det blev ett fint vi ses igen! Kram

    SvaraRadera
  21. Fruktansvärt...<3 tänt ett ljus.....

    SvaraRadera
  22. Tänker på er och tänder ett ljus för Sophie, Rasmus och Julian. Tack för din underbara blogg, Danni. Du är verkligen, verkligen en fantastisk person.
    Kram från Anna J, okänd läsare i Malmö.

    SvaraRadera
  23. Tänder ljus! <3 All kärlek till er!!! /Alexandra och Leia

    SvaraRadera
  24. Har tänkt på er alla flera gånger under dagen. Jag och min son tände ett ljus för Sophie när vi åt frukost. Förstår att många tårar fällts idag men hoppas och tror att ni fick ett vackert sista förväl tillsammans. Massa tankar och styrka till er alla i närmaste familjen. Kramar Desirée

    SvaraRadera
  25. Sandra med barnen Oliver och William13 juni 2012 kl. 21:55

    Tänker på er...

    Många kramar!!!!

    SvaraRadera
  26. Usch!! Tankarna har varit hos er alla under dagen! Kramar

    SvaraRadera
  27. Har tänkt på er mycket idag....tände ett ljus i eftermiddags...hoppas farvälet blev så fint som det bara kunde....du har ett stort hjärta, och mycket känslor och omtanke, Danni, det märks....varm kram till er alla

    SvaraRadera
  28. Har tänkt på er hela dagen !

    SvaraRadera
  29. Tänder ett ljus...... och tänker på er alla!
    Kraaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  30. Kram! Hoppas att allt gick bra igår! <3

    SvaraRadera
  31. Så fina bilder!! <3 Lovade att berätta hur det gick, det gick fint! Tack för att ni höll tummarna! Kram Sofia

    SvaraRadera
  32. Bara tillåt er att vara TRÖTTA!
    Dagen efter är man "dagen efter"!!!

    SvaraRadera