fredag 15 juni 2012

Svårt

Det var så himla fint och svårt i onsdags på Sophies begravning.

Väldigt svårt...

Vårt hjärta till vårt hjärta.

Tusen tack till mina fina vänner som kom för att ta farväl av lilla Sophie
 men även för att stötta Rasmus och mig. Ni är underbara och fantastiska vänner till mig.
Jag är så glad att jag har er.


Tack till alla er som skrivit fina och peppande kommentarer här i bloggen.
Ni förstår inte hur mycket ni värmer hjärtat i allt detta svåra.


Sov gott lilla Sophie.
Vi ses igen.

12 kommentarer:

  1. Hej Danni:-(. Jag är så fruktansvärt ledsen att ni har fått uppleva allt detta hemska och att er fina Sofie fick denna fruktansvärda sjukdom:-(((. Jag skickar många styrkekramar. Tack för att du orkar dela med dig. Vi är många som följt Sofie sjukdom och bett för henne. Livet är så orättvist ibland men jag är helt säker att hon är med er alla ändå. Hon kommer aldrig någonsin att dö. kramar Maja

    SvaraRadera
  2. ❤❤❤
    Sov gott lilla Sophie.
    Kramar
    K

    SvaraRadera
  3. Beklagar er sorg. Så oerhört svårt att förstå. Ni ses igen, tills dess kommer hon för evigt att finnas bland er i era hjärtan. / Bee

    SvaraRadera
  4. Det finns inga ord till tröst. Jag sörjer Sophie, som om jag känt henne. Jag lider med er. Rasmus har byggt bo i mitt hjärta, jag tänker på honom och lille Julian hela tiden. Han är så fantastisk på att skriva/blogga om sitt liv. Du också. Stort tack för att ni vill och orkar berätta för oss som älskade Sophie på vårt sätt och på avstånd.
    Kramar/E

    SvaraRadera
  5. Åh vilket vackert hjärta till er älskade Sophie! Hon fanns säkert med er i onsdags på något sätt. Många varma kramar Elin A

    SvaraRadera
  6. Att ta avsked och tacka för ALLT är alltid svårt tycker jag (t.o.m när jag ska byta jobb och bli avtackad = lätt rörd... - sån är jag!)
    En begravning är något väldigt speciellt och det ska det vara. Jag tror att man spänner sig extra mycket för det känns så viktig att det blir helt rätt för personen man ska ta avsked av och man vill att det ska bli ett fint minne för en själv och alla som kommer och naturligtvis ORON "kommer jag att lyckas "hålla ihop" hyfsat i alla fall...... Många spänningar är det som släpper efter en begraving.
    På kvällen efter att vi haft begravning för vår mamma kände vi syskon oss lite rusiga trots att vi inte druckit en droppe alkohol, det är väl endorfinerna som vågar släppa loss lite kanske?? Sorgen fanns kvar men spänningarna släppte, vi var glada att begravniingen blev så ljus och fin och begravningsgäster berättade fina minnen om vår mamma. Det är så olika, en begravningsdag passerar inte som vilken dag som helst. Jag har tyvär varit tvungen att planera och genomföra några begravningar i mitt liv.
    Fortsätt ta hand om varandra!!
    Många bloggläsare tänker på er och det är mycket tack vare Sophies fina blogg! Hennes ord lever vidare :-)
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Fina hjärtat till ett hjärta, väldigt fin. Ni kommer att ses igen, det är jag säker på! Kram

    SvaraRadera
  8. Sandra med barnen Oliver och William15 juni 2012 kl. 20:40

    Tusen kramar till er...
    Så vackert hjärta er fina Sophie fick...
    Jag tänker på er varje dag!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  9. Har läst Sophies blogg från start och jag sörjer henne på avstånd, tänker ofta på er alla fast jag inte känner er. Sophie är inte här men jag tror att hon har gått upp på en annan strand och sitter och pillar bort sanden mellan tårna och torkar i solen i väntan på att vi alla ska ses. Styrkekramar till er alla/Yvonne

    SvaraRadera
  10. Vad fint ni skriver både du och din bror. Det är så rörande och man vet liksom inte vad man skall skriva. Finns inget som tröstar ändå kan jag tro. Täner på er massor i varje fall! Ta hand om er! Kram!!

    SvaraRadera
  11. Stor kram till er<3 har precis gått igenom cancer helvetet med min syster som fick bröst cancer när hon var 33 år tack och lov har hon klarat sig igenom det. Lider såå med er och finner inte ord över hur jävla orättvist och sorglgt det är. En stooor kram till er alla. Nina

    SvaraRadera
  12. Tänkte mycket på er på Sophies begravningsdag. Jag hoppas att det blev ett fint minne trots det uppenbara svåra.

    SvaraRadera