måndag 25 juni 2012

Ska vi bli kollegor?

SAS söker just nu 20 st nya medarbetare till vikar-teamet i Köpenhamn.
Någon som kanske gått och funderat på att bli flygvärdinna?

Jag halkade in på ett bananskal och hade inte alls några tankar på att börja flyga när någon på SAS berättade att de sökte i kabinen och att jag borde söka. Det var nog tur för jag har aldrig trivts så bra på något jobb förut. Det kändes rätt direkt och det som gör jobbet så fantastiskt är alla härliga kollegor och glada och förväntansfulla passagerare.

Ta chansen att bli en del av världens roligaste och härligaste team.
Länk till ansökning. som går ut den 1 juli.

Passa på att fynda resa till vintern vettja ;-)

Ställ gärna frågor om ni undrar över något. 
Jag ska försöka hjälpa er att besvara dem.

14 kommentarer:

  1. Så kul!
    Vad är vikar-teamet?? vikarie teamet???

    SvaraRadera
  2. skulle kanske tryckt på länken innan jag blev ivrig med min fråga, för nu ser jag det är som vikarie:))).

    SvaraRadera
  3. Fucketifuckfuck att jag bor i Gävle och inte mer söderut... Mitt drömjobb alla gånger!

    SvaraRadera
  4. Kanske man skulle ansöka till, flygvärdinna har ju trots allt varit barndomsdrömmen...
    Eftersom jag antagligen ändå är arbetslös till hösten så skickar jag nog iväg en ansökan. Tack för tipset Danni!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag är otroligt flygrädd och detta har bara blivit värre o värre med åren. Förut reste jag trots min rädsla men nu har jag undvikt det i flera år. Jag gråter hysteriskt när jag sitter i planet och är helt säker på att vi kommer att dö varje gång jag går ombord på ett plan. Kan man någonsin bli kvitt sin flygrädsla?

    SvaraRadera
  6. Hur går det till? Kostnadsfri utbildning?

    SvaraRadera
  7. Vad krävs det för utbildning för att bli flygvärdinna? Räcker det med vanligt gymnasium? Tack på förhand:)

    SvaraRadera
  8. Hur ser en typisk arbetsvecka ut tidsmässigt?
    Med vänlig hälsning, Sofie

    SvaraRadera
  9. Typiskt att man ska ha barn om någon månad :-/.. verkar vara ett spännande yrke :)

    SvaraRadera
  10. Tror du att flygrädsla är ett jätte hinder?
    Finns det något sätt, tror du, att komma över sin flygrädsla?
    Hur länge har du arbetat som flygvärdinna?
    Behövs några Särskilda erfarenheter?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Hoppas verkligen att du ser det här. Försökte skriva i din brors blogg, men datorn vill inte ladda upp den alls, så jag postar det här istället så kanske du kan vidarebefordra. Ville nämligen tipsa om den här bloggen; annajansson73.blogspot.se, en familj som är i precis samma situation som er. pappan där satte ihop en jättefin saga som han använde för att förklara för deras dotter varför mamman, anna, inte fanns kvar på jorden längre. tänker att det överlag kan vara skönt att läsa om en familj som är i samma situation. även om man naturligtvis önskar att ingen i hela världen skulle behöva gå igenom det ni går igenom.

    varma kramar
    sanna

    SvaraRadera
  12. Sugen är jag. Har ju fått erbjudande art starta utbildning hos er för några år sedan men tackade nej för jag skulle få haley. Hur mycket jobbar man per månad? Funkar det att bo 2h med tåg från Malmö? Eller blir det mycket resande. Kan ju inte infinna mig så snabbt.

    Ps. Har du slutat spela rumble?

    SvaraRadera
  13. Tack, Danni, för att du tänker på oss...jag skulle nog behöva byta jobb, men jag e lite för gammal, lite för rund (för att få plats i gångarna), och pallar inte gå i högklackat hela dagarna....jag beundrar er!! Förr tyckte jag flygvärdinna var så glamoröst och inte mycket jobb (jo, så tyckte jag...), men nu när jag har börjat resa lite mer och se vad det verkligen är, så är det nog kul (att täffa mycket människor), men det är nog ganska krävande också...alltid vara glad, men det har du nog lätt för, Danni....jag får nog hitta nåt annat som passar....kram från en malmöitisk bloggläsare

    SvaraRadera
  14. Är det inte så att man måste ha en viss längd för att bli flygvärdinna? Hur är det med ålder?

    SvaraRadera