måndag 24 januari 2011

Take a walk on the wild side...

I helgen som gått visade Keila att hon kan gå mellan möbler och gärna runt bordet i vardagsrummet. Hon ställer sig upp mot allt. Och visst är det roligt men hon är fortfarande lite rostig på på balansen och ramlar titt som tätt och blir då jätteledsen. Men idag har hon lyckats klura ut hur man sätter sig ner igen.
Nu får vi gömma allt som är i samma höjd som henne stående och Bibbi får akta sig, innan ikväll försökte hon ställa sig upp mot Bibbi. Problemet är bara att Bibbi går undan och kvar låg Keila i tårar.
Det är en hård skolan hon går i....

"Aaaah mammas dator! Den vill jag pilla av tangenter på."

"Bara liten bit kvar nu..."

"Sådär ja... "

"Det var en förjävla söt bebis... Va? Är det jag? Jaha..hehe"

Ok, jag börjar bli smått orolig. Keila går runt bordet som ingenting och släpper ibland taget och står utan någonting alldeles stilla. Oftast om hon har något i händerna.
Kommer hon gå snart?
Ska hon inte vara liten lite till?

8 kommentarer:

  1. Hej Danni! Tack för en jätte fin och inspirerande blogg! Jag hittade hit då jag väntade min Olivia och följt er sedan dess. Tänkte be om lite tips och råd:) vi ska flyga till italien i sommar, Oliven är då 8 mån. Har du några bra råd att ge efter resa till LA, något jag bör tänka på? Kram M

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Vilka underbara bilder och klockren text. Du är förbaskat bra på att skriva. Hälsa Henrik o pussa Keila från mig. Vi syns o hörs. Stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  3. Åh sötisen! Varför kan Neo inte lära sig att gå mot möbler eller bara krypa?! Är ju inte lika kul att åla.

    Läser tidigare kommentar och undrar samma sak.
    En vecka kvar till Thailand, du som gjort en långresa redan. Något speciellt vi ska tänka på?

    SvaraRadera
  4. Ja nu gäller d att hålla koll på de små liven:) Hon har ju så rätt, för hon är förbaskat söt er lilla Keila!=)

    SvaraRadera
  5. alltså hon e ju bara så go!
    Badkars fotona i ett annat inlägg var så otroligt fina=)
    Nä du, nu kommer det gå undan!
    Snart jagar hon dig å drar dig i byxan då du lagar mat för hon vill komma upp i famnen=)
    Får dem väl smak för det där så går det undan=)

    Kram

    SvaraRadera
  6. ooo så stora våra små börjar bli!! vi saknar er!! kramar

    SvaraRadera
  7. Vad söt hon är!!! Sådär håller Isa också på nu. Ska klättra på ALLT=) Men tyvärr är hon inte något vidare på att ta sig ner än... Vi har köpt en hjälm till huliganen som hon får ha när hon är på jakt efter allt hon inte får ha (våra golv är stenhårda - bokstavligt talat). Nu gäller det att plocka undan!

    SvaraRadera