onsdag 19 januari 2011

Lilla Sophie

Många undrar nog var det är som händer i vår familj och jag säga det att vi haft en tuff start på detta året MEN jag bara måste tro på att vi kommer att avsluta det på bästa möjliga sätt, allihopa!

När min lillebrors underbara Sophie i början av månaden fick beskedet att hon har bröstcancer föll hela vår värld ihop. Jag kan inte med ord beskriva hur det kändes då jag fick höra om att detta drabbat Sophie. Varför? Det är så fruktansvärt orättvist och jag förstår inte varför detta ska hända en sån glad och go tjej som henne.
Jag har hela tiden slagit bort tanken på allvaret i situationen eftersom att det helt enkelt inte finns någon annan utväg än att det ska bli bra. Det måste bli bra. Jag blir så arg när jag tänker på att dem ska kämpa mot en hemsk sjukdom under Julians första levnadsår. Det var inte såhär det skulle bli.

Både Sophie och Rasmus är fruktansvärt starka människor och jag beundrar redan deras mod och styrka i detta. Jag ska göra allt jag kan för att avlasta med lilleman och vill ställa upp så mycket det bara går.
Varje dag finns jag här för er. Glöm aldrig det. Jag är bara ett telefonsamtal eller en fem minuters-bilresa ifrån er.

Vi ska kämpa. Tillsammans är vi starka. (gå in på denna länk om ni vill följa Sophie).

9 kommentarer:

  1. Tänker på dom varje dag.. <3
    Tillsammans ÄR ni starka!

    SvaraRadera
  2. Ush vad säger du!! Fy vad fruktansvärt...men som du säger. Det bara måste bli bra! Hoppas det upptäckts tidigt nu.

    SvaraRadera
  3. Fy fan va livet är orättvist!
    Förstår att allt bara rasar samman.
    Cancer ska inte någon drabbas av, men framförallt inte unga, hälsosamma människor.

    Trots att det är en förjävlig sjukdom, och man måste genomgå en massa skit så är det tack och lov något man kan bota idag.

    Åh, hoppas verkligen att allt går bra för henne.
    Och när det är över kommer ni står där hella familjen med ännu starkare band till varandra.

    SvaraRadera
  4. Ush, fruktansvärt!
    Tänker på er och dom!!!!

    SvaraRadera
  5. Usch! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ordnar sig till det bästa snarast. Det är så ledsamt med allvarliga sjukdomar, så vansinnigt sorgligt!

    Tack :) Roligt att höra. Länkar dig med en gång då. kram

    SvaraRadera
  6. Satt här och funderade på vad jag skulle skriva till dig, men jag hittar inget som låter bra. Det jag vill säga är att det är så hemskt att ni och framförallt stackars Rasmus och Sophie drabbas av detta!! Fruktansvärt! Tänker på dom som har så mycket att se fram emot med lille Julian och så ska dom behöva kämpa med detta! Stoooor kram till er alla!!

    SvaraRadera
  7. Jaa usch..obeskrivligt orättvist!
    Våra tankar finns med er..vad ska man säga?!
    Du vet vart du hittar mig Danni..kan jag hjälpa på något sätt så hör av er!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. God kväll snäckan.
    Förstår att det är en jobbig tid för er nu.Hoppas att det kommer gå bra för henne.
    Hoppas att det är så bra som det går med dig och sessan din-Får snart träffas igen.var ett tag sedan..kram kram

    SvaraRadera
  9. ÅH jag vet inte vad jag ska säga! Kämpa på och behåll hoppet uppe! Kram

    SvaraRadera