fredag 14 januari 2011

Blickar mot sommaren

Jag blickar framåt...mot sommaren. Det är inte så väldigt långt dit väl? Snälla säg att det inte är det.
Jag förstår varför Sverige har en av de högsta siffrorna i världen (eller kanske till och med högst?) när det gäller självmord, fy fan att bo i ett land som är grått och trist 10 av 12 månader.
Jag älskar verkligen inte Sverige. Jag skulle kunna tänka mig att bo någon helt annanstans. Där det är värme och sol åtminstone 10 av 12 månader.
Här kommer jag i allafall inte stanna tills jag dör.

Hade jag inte haft Keilisen och det skyldigheter som man har med barn hade jag rest idag. Satt mig på ett flyg och bett dem fara och flyga med mig, haha.

Until then... får jag längta till den korta svenska sommaren innan mörkret faller på igen.
Och till sommaren hör små söta klänningar tilll Keila. Oj, vad hon ska vara söt i allt när hon tultar runt i sommar. Japp, hon ska tulta, inte krypa. Det är klänningarna för dyra för ;-)
Så här ska övas hela långa, regniga våren. Håll i hatten Keilasan.

Handbroderat to die for!

Smockade klänningar ska inhandlas.



Åh kan ni ser er det framför er? Med vita sandaler och blått sidenband i håret? En riktig liten prinsessa.
Jag längtar...

5 kommentarer:

  1. Längtar också så efter ljuset och värmen! Fick en elräkning som gjorde att jag satt frukosten i halsen....nästan...blä!

    Vi får drömma så länge och förhoppningsvis är våren här snart :-)
    Kramar och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Åhh den sista var helt underbar! Får man hoppas på en tjej nästa gång?! ;)

    Längtar så mycke, fan va trött ja e på vintern.
    Men vi åker ju till thailand 1 feb.

    Tack! Kvällen var super. Nu kan ja va grå och tråkig ett tag till ;)

    SvaraRadera
  3. Oh yes, jag ♥ Childrensalon! Tyvärr känns rosetter och handbroderat inte riktigt rätt på vår lillprins... ;) Tur att det finns en hel del fint där till små killar också.

    Superfin blogg förresten, här kommer jag kika in fler gånger!

    SvaraRadera
  4. Å vad jag håller med dig. Jag har ju turen att inte befinna mig i mörkret och kylan och jag är väldigt lycklig för det. Har visserligen saknat snön men jag fick nog av den nu under min 1,5v semester och är INTE sugen på att flytta hem till Sverige igen. Bo utomlands med en bebis är "njemas problemas" så bara flyg du ;) Kram!

    SvaraRadera