måndag 10 januari 2011

8-månaders besiktning

Idag var vi på Bvc och Keila gick igenom besiktningen som vanligt utan anmärkningar.
Hon väger nu: 9040 g (en ökning på ett halv kilo sen 7 månader)
och är: 70 cm lång. (en ökning på 1 cm sen 7 mån)

Mamma vägde 8370 g och var 68 cm lång vid samma ålder.
Och pappa vägde 8730 g och var 70 cm. Kul att jämföra. Jag har både mitt och Henriks hälsokort i Keilas mapp och jämför varje gång.

Keila följer längdkurvan och ligger mitt på och är något över viktkurvan, hehe. Nam...nam!
Vår lilla tjej skelar inte med ögonen och så hör hon som hon ska. Och vi fick beröm för att vi ammat så länge som vi gjort och att hon dansade, pekade och snackade med bvc-sköterskan. Så mallig man blir för såna skitgrejor, haha.

Nu ska vi bege oss ner mot stan för att möta upp Henrik, det blir middag på St Markus Vinkällare för att fira farfar Erich som fyller år idag.

Får man börja leka med Pippi nu mamma.
 Får man, får man?
Va va va?

2 kommentarer:

  1. Vilken supergo bild, texten kunde inte bli bättre. Ha en go kväll med mye mad o go mad. Hälsa Henrik så gott o pussa Keila från mig. Vi syns o hörs. Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Haha hon är så söt så jag smälter!

    SvaraRadera