fredag 7 januari 2011

"Det är på med boxhandskarna"

Nu börjar vi så smått landa och inse att det här kommer vara en vardag för oss framöver. Familjen börjar förlika sig med tanken på att nu är det kämpa som gäller. Kämpa!

Eller som huvudpersonen själv sa: "Det är på med boxhandskarna! Det finns inga andra alternativ."
Och så är det ju. Det är bara så förbannat orättvist ändå.

I onsdgas åkte vi till Ystad Saltsjöbad och spa'a. Det var min julklapp till Henrik och det var mycket uppskattat. Vi behövde verkligen fly vardagen lite grann och åt god trerätters med vin och badade bubbelpool, utomhuspool och bastade. Riktigt skönt! Frukostbuffén var ändå bäst, jag älskar att äta hotellfrukost.

Nu är vi tillbaka i vardagen men det blir inte en tråkig stund för det. Det är packning som gäller. Vi ska flytta så fort vi hinner och kan. Ny destination blir Gamla Väster med hela två uteplatser. Ska bli väldigt mysigt framåt våren, att kunna gå ut och fika eller ta ett glas vin. Det behöver vi.

Keilisen var hos mina föräldrar när vi var på spa och hon hade somnat vid halv nio och inte vaknat förrän åtta morgonen efter. Jag tror detta beror på att hon sovit ensam i ett rum och inte kunnat bli störd. Så när flyttlasset går, ska Keila bo i  eget rum. Som tur är är det vägg i vägg med mamma och pappas.

Idag tar Keila och jag en lugn dag eftersom att jag inte mår bra alls. Bara det inte är kräksjukan....

7 kommentarer:

  1. nu vet man inte riktigt vad som har hänt, men jag kan tänka mig att det "tar ett tag" att bli av med det? Håll gnistan uppe och KÄMPA på tillsammans. Tänker på er..

    Härligt med uteplats och Ystad SPA brukar vi också åka till! :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovan, hoppas den som nu den handlar om blir frisk fortare än fort!

    Låter härligt med Ystad, kanske man skulle unna sig. Nu får jag förståss varken basta eller bada bubbelpool...merd...skulle vara för frukosten då!:)
    Styrkekram

    SvaraRadera
  3. Hej Danni!
    Hörde att ni hade haft det mysigt i Ystad skönt, det behövde ni. Det var en härlig ide o bevisar bara att du har samma stora hjärta som Viveca. Ja, det är som du skriver, nu gäller bara ett läge, att kämpa o tänka positivt men visst är det fruktansvärt orättvist. Man önskar att man kunde göra så mycket mera, känner sig maktlös. Hoppas du kryar på dig snart, hälsa Henrik så gott o pussa Keila från mig. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Helt rätt inställing! Man får göra det bästa även av otroligt jobbiga situationer.
    Hoppas allt löser sig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att allt är bra igen gumman <3 Härligt med spa det behövde nu!! oo ska ni flytta så mysigt!! vi kommer och dricker vin med dig, det kan ja lova!! vi har också massor att berätta!! måste ses nästa vecka ju!
    Kramar på er, saknar er! Krya på dig nu!

    SvaraRadera
  6. usch detta låter inte skoj och livet är verkligen orättvisst ibland. Hoppas ni får en nystart och kan kämpa vidare med boxhandskarna i ert nya hem!

    SvaraRadera
  7. livet är orättvist på olika sätt för de flesta, verkar vara en del av allt. Ingen verkar komma undan det=(
    Kram

    SvaraRadera