lördag 4 augusti 2012

Palla plommon

Idag skulle vi hämta Lulle hos Sophies föräldrar i deras lilla söta kolonistuga. Vi passade på att palla lite plommon från träden som vi mumsade på nu ikväll.

Den lilla stugbyn ligger så lugnt och fridfullt bakom stan och villorna här i Malmö och det känns på något vis väldigt fint att vara där.
Det känns som att Sophie också är där.
Barnen älskar att vara där.

Och vilket sommarväder det varit idag!

Keila och jag hade likadana klänningar på oss idag och Henrik tyckte det var skitnördigt men Keila var sååå stolt!

Lulle vaktar alla sina redskap. Ifall ifall Keila skulle få för sig att ta dem...

Wilma

Färska plommon direkt från trädet smakar alltid bäst!

Keila är sämre nu på kvällen och jag ska jobba imorgon, första jobbdagen på nästan en månad! Jag hoppas jag kommer ihåg hur man flyger. ;-)
Därför tar vi en lugn kväll. Ryggläge i soffan och "mullemutt".

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, Danni. Palla plommon är halva nöjet, he, he.
    Många krya på pussar o kramar från oss till söta Keila, hoppas hon blir bra fort.
    Fin bild på dig på bloggen. Ha det så gott, hälsa Henrik o en go kram till er.
    Essie o Hildegunn

    SvaraRadera
  2. Du ska inte till Zürich? Då får du flyga min karl ;) Jag ska jobba två veckor till innan vi lämnar Svedala för varmare breddgrader. Ni ser ut att ha det så somrigt och fint! Söta klänningar på två fina tjejer - förstår inte vad Henrik pratar om...

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Att plocka frukt och bär i trädgård är underbart! Lycka är det:) kram

    SvaraRadera
  4. Jag har också den klänningen, men jag vågade inte köpa en till min dotter för hon är en liten lortgris. ;-)

    SvaraRadera
  5. Jätte kul att ni matchar varandra ju!
    Killar.. de fattar ju ingenting ;-)
    Ha en fin första flygning och hoppas Keila snart är bra igen.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åhh gullhjärtat! Klart hon är stolt när hon har lika klänning som mamma <3 Mysigt!

    SvaraRadera