tisdag 7 augusti 2012

Baka och laga mat

Alltså det är inte ofta jag stått i köket denna sommar.
Vi har i princip inte ätit här hemma alls.
Men idag hade Keila och jag så tråkigt medans ovädret for utanför.
Vi bakade chokladmuffins och Keila skötte alla ingredienser och sen tog KitchenAid'en hand om blandningen.

"Sa du två ägg mamma!?"


Vi har en sjukt bra mixer...


"När får man smauka!?"

Och så stoppade vi i vit choklad och mörk choklad i.

Sen är det bara att vänta...

...och vänta...

Ok, kanske inga Leila-muffins men jävligt goda var dem!
Här är receptet.

Nu ikväll gjorde jag Per Morbergs lasagne och både Henrik och Keila åt ihjäl sig. 
Är det något jag gör bättre än någon annan så är det lasagne.
Det vågar jag påstå i alla fall...

7 kommentarer:

  1. Muffins receptet får fröken dela med sig av då :0)
    Hoppas allt e bra med er annars.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Sådär satt jag också alltid när jag var liten och kollade på det i ugnen som skulle bli färdigt. Nostalgi!!!

    SvaraRadera
  3. Hahah,,,,,då e det typ andra gången du använder din fina kitchen aid? :) eller? Jag får alltid för mig att jag ska köpa en för den verkar ju såå bra å man kan gööra så mycket.....men handen på hjärtat...hur mycket köksmänniska e jag? ja ungefär som du :) men den e ju för jädra fin när den står i köket i alla fall :)

    SvaraRadera
  4. Otrevligt att inte skriva namn.....så förra inlägget var mitt! :)

    kram Carolin

    SvaraRadera
  5. Åh spara några till måndag <3

    SvaraRadera
  6. Men oh vilken söting till dotter !

    SvaraRadera