tisdag 31 juli 2012

"Vi gattelerar lille Mutsus idau!"

Idag fyller min fina lillebror 28 år!
Två år är det mellan honom och mig och det har gjort att vi alltid varit nära.
När vi var små lärde han mig allt om rymden och dinosaurier. Allt jag frågade om kunde han svara på.
Så är det fortfarande. Väldigt sällan träffar jag på människor som är så pålästa som min bror är.

För lite mer än två månader sedan förlorade han sin stora kärlek i bröstcancer och den styrka och det mod han visat under den här tiden och innan när Sophie var sjuk är något som fått så många människor att stanna upp och tänka. Hur han skriver om sin kärlek till sin älskade och om Julian och om allt på deras väg utan mamma och fru. Jag är, precis som ni, mållös emellanåt.
Men jag är också fruktansvärt stolt över att kunna säga, det är min bror. Min lillebror.


Stort grattis och all all all lycka i framtiden för dig och Lulle.
Vi älskar dig.

Hockeyfrillan i Moseldalen i mitten av 80-talet.

Den bjuder vi på vi väl på Rasmus?
Med vår Buster.


10 kommentarer:

  1. Tillykke til din stærke og fine lillebror! Jeg forstår du er stolt over ham ;-)

    KH Jeanette

    SvaraRadera
  2. Jag är precis som du mållös över hur han orkar med allt just nu!
    Han verkar vara en otroligt fin bror!
    Sofie

    SvaraRadera
  3. Grattis till brossan! Keila och han är väldigt lika :-)

    SvaraRadera
  4. Far och son är otroligt lika! :)Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, din bror är fantastisk. Å andra sidan verkar du vara en alldeles utomordentligt fin syster (och svägerska/faster) också. Kram/E

    SvaraRadera
  6. Jag är så mäkta imponerad över din bror och din fina familj, hur nära ni verkar stå varandra. Du verkar också vara en fantastisk person med ett stort hjärta av guld, tänk om det fanns fler som du och dina fina. Grattis till Rasmus på hans dag....

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till dig Rasmus! Du är enastående!!

    SvaraRadera
  8. Rasmus är min hjälte i vardagen. Hans mod och hans enastående styrka. Hans kärleksförklaringar till sin son och hans älskade Sophie. Varje dag berörs jag till tårar av det han skriver eller hans bilder han lägger ut. ni är underbara familjen Dahl! Alla hade velat ha en familj som ni! ♥♥♥

    SvaraRadera
  9. Rasmus är fantastisk som orkar men även du Danni som funnits där hela tiden. Hoppas ni får en fin dag trots att saknaden efter Sophie måste kännas tung. Kramar

    SvaraRadera
  10. Anna mamma till Svea31 juli 2012 kl. 22:02

    Din fina bror verkar va så rar o go o vilken kämpe, förstår att du är stolt! Men tur att han o Julian har en sån underbar syster/faster o familj runt sig.Beundrar dig mycket, din styrka i allt det svåra. Du är fantastiskt duktig på att sätta ord på saker o ting på
    ett väldigt varmt o berörande sätt, det har ni också gemensamt, du och Rasmus. Följer er båda o ni finns ofta med i tankarna. Hoppas ni haft o har en mysig kväll ihop! Kram på er

    SvaraRadera