onsdag 25 juli 2012

Home sweet home

Det finns inget som slår att komma hem. Hem till allt gammalt och slitet. Till väggar som sett allt och hört allt.

Henrik och jag har varit tillsammans i över fem år och bott i fem olika lägenheter tillsammans. Jag vet, det är galet men faktiskt så har alla våra lägenheter känts som hemma för vi har bott i dem. Och våra grejor och min gamla skänk.

Idag var det två månader sedan Sophie dog ifrån oss... Två månader!
Och lika saknad. Ibland undrar jag om det inte blir värre med tiden. Det känns inte som smärtan kommer släppa taget på länge. Varje gång lag träffar Lulle går andan ur mig...

Vi har tillbringat hela kvällen med lillskiten och Keila har saknat sin kusin så.

Nära som syskon.

Godnatt från soffan.

5 kommentarer:

  1. Skönt att vara hemma! Vad ysigt för kusinerna att träffas!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig det finns inget bättre än att komma hem! Kram!

    SvaraRadera
  3. Låter som oss... Varit tillsammans i dryga 7 år och bott i 7 olika lägenheter... ;)
    Känner sig som en haikontaikon när man flyttar så ofta! ;) ;) ;)
    Nästa vecka drar vi på semester i ca 2-3v. Nästan lite så jag längtar hem redan för jäklar vad skönt det e att komma hem efter en sån tripp!!!
    Sofie i Lund

    SvaraRadera
  4. Tiden läker inte alla sår men man lär sig att leva med sorgen...
    Fruktansvärt, tänker på er! /AC- en bloggläsare

    SvaraRadera
  5. Det är så hemskt. Svårt att föreställa sig hur det känns...

    SvaraRadera