tisdag 8 februari 2011

Vi ska ha bebis....ar!

Nu ska jag inte hålla er på halster längre.... Jag vet att ni dör av nyfikenhet...Sidvisningarna sköt igenom taket här på bloggen ikväll... Haha!

Äntligen får jag efter många om och men, flås och juck berätta att vi ska ha bebisar i familjen.
Mellan två och sex-sju stycken gissar jag på. Jodå...här ska avlas!

Men det är inte vad ni nu tror, denna mamma ska inte bli tvåbarnsmamma eller sexbarnsmamma...än. 
Det är Bibbi som ska bli mamma för första gången om allt går som det ska. I början av april är det beräknat till faktiskt. Fatta att hundar är dräktiga i endast 57-63 dagar. Tänk om det hade varit så för oss. Så jäkla skönt, och antagligen överbefolkat både här och där ;-)

Jag är faktiskt lite nervös över min blivande mormorsroll... Kommer jag leva upp till förväntningarna? Kommer de här valparna känna sig trygga hos oss och kunna levereras som goa fina små valpar när dem är åtta veckor gamla? 
I slutet av maj kommer dem vara leveransklara. Ska vi ha valpar i åtta veckor!!!!??? Vad har vi gett oss in på? Men såklart ska det bli kul också. Keila kommer ju krama i sönder en eller två. Hon älskar ju allt vad kramdjur är... 

It's on!
Elvis and Pricilla's gonna have a baby...or six...
(Bibbis riktiga namn är Pricilla. Lite roligt att hennes kille heter Elvis. Härmisar.)

Erkänn att ni satte era kaffe latte i halsen istället för på rumpa och lår ;-)
Oh but you're so welcome!

;-)

14 kommentarer:

  1. Spännande och kul för er!
    (riktigt tråkig hemlighet dock)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. He, he, du är för rolig du, grattis till tillökningen. Vet en till som kommer att hit the roof, Hildegunn. Vi hörs o syns, stor go kram, pussa Keila o Hälsa Henrik.
    Essie

    SvaraRadera
  3. Hahaha!!! Grattis till Bibbi och er! Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh vad mysigt! Undrar om man vågar hälsa på er sen utan en slinker med hem :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh ska du bli mormor Danni!!! det måste ju nästan firas! puss

    SvaraRadera
  6. Haha, sjukt kul, jag trodde för en sekund att ni skulle ha tvillingar! Men vad kul med valpar! :D

    SvaraRadera
  7. Åh, så mysigt med valpar=)
    Lustigkurre där ;)

    SvaraRadera
  8. oooo bebisar, finns det något sötare! gud så spännande! ja nu undrar man hur många hon får, sååå mysigt!! puss på er

    SvaraRadera
  9. Shoooo jag trodde också att ni skulle ha tvillingar först :) Men grattis då hundmormor! Ska ni behålla alla själv eller sälja dem? Det inbillar jag mig kommer vara skitsvårt...att släppa dem sen.

    SvaraRadera
  10. Så mysigt. Jag var ju bara så nyfiken och var säkert inne och kollade fyra gånger igår....
    Var är det för en ras Bibbi är? Kram

    SvaraRadera
  11. Oj oj oj jag trodde först du pratade om dig själv, väldigt lurigt! Så underbart med valpar jag hade så gärna velat ha valpar här hemmma. Men javisst det bli ju lite jobb men jag tror att det är alldeles alldeles underbart att få se de små liven växa. Ta vara på Bibbi nu under graviditeten så hon mår som en prinsessa!

    SvaraRadera
  12. Trodde du väntade tvillingar;)) Mysigt med hundvalpar, finns inget sötare;) Lycka till! kram

    SvaraRadera
  13. Haha vad skoj! Tänk va många valpar, så mysigt!

    SvaraRadera
  14. hahah och såklart har du tagit en bild när dom gökar!!=)

    SvaraRadera