fredag 4 februari 2011

Playdejt i Sjunghusen

Igår bjöd Lotta och William (Pyret) ner mig och Keila på lekdejt i Ljunghusen.
Lotta bjöd på god sallad, som jag snodde receptet på, och barnen åt majskrokar och Ellas Kitchen Smoothies. Barnen lekte fint men jag upptäckte något som jag aldrig sett Keila göra förr. Hon snodde ALLA leksaker Pyret hade i händerna. Allt skulle hon ta ifrån honom. 

(Lotta och jag har gjort mycket roligt ihop, vi gick gymnasiet ihop och har festat i sönder huvudena tillsammans. Riktigt kul att vi fortfarande har kontakt och att våra barn är i samma ålder! Och det var riktigt härligt att kunna prata om saker med Lotta... Great minds think alike...).

Keila och Pyret
(Flickvän och pojkvän?)

Mysig lunch, sallad med stark korv och couscous.
Nam..nam..


Lottas bebis                                            Min bebis


Rullatorn var en hit!
Vi får nog fråga mormor Ulla ifall vi får låna hennes rullator till Keila...

Efter lunch och lek blev det en promenad i Ljungskogen så att mammorna kunde fortsätta skvallra och barnen kunde sova gott i vagnarna.

Söta Pyret fick gunga! Keila sov tyvärr gott och missade gungandet.

Tack för en mysig dag Rotta! Ses nästa vecka igen.

10 kommentarer:

  1. Jag zooma in på vinglaset..om det nu var vin i det. Herregud vad jag längtar....efter bebis...och vin!

    SvaraRadera
  2. mysigt Ranni! Tack för den fina blommorna! söta dem är tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Vad fin overall Keila har! :)

    SvaraRadera
  4. Jaha cola light..haha! Jag ser det jag vill se :)

    Bra tips med väggen, jag har också funderat på ngt sånt. De får lov att vara vita ett tag till så man får ta sig en riktig funderare!

    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack och trevlig helg till er med! :)

    Visst är det härligt med lika hjärnor ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Jag vet folk verkar störa sig enormt.
    Vilken söt bild där de sitter med overaller båda två!

    Hittade till din blogg genom en annan blogg. Insåg att allt kändes så välbekant. Till slut fick jag syn på Vendela, och vips så föll poletten ner. Jag har ju läst din systers blogg länge! Så jag har hängt med dig också kan man säga, genom hennes blogg. Lite kul att ha hittat till er båda från olika håll!

    SvaraRadera
  7. Mysigt det ser ut! Finns de där Ellas Kitchen i många olika smaker? Borde kanske testas..;)

    SvaraRadera
  8. Rotta, din son är såååå lik dig! Finafina ni! Jag vill också ses och snacka skit m Rotta o Ranni, hehe! Tänkte kolla med jobb om jag kan ta ledigt på fredag, kan vi inte ses då isf??? xoxo

    SvaraRadera
  9. Men heter inte Lottas son Charlie???

    SvaraRadera
  10. Så vitt jag vet så heter min son William:) Om du har någon annan information är det lite konstigt.

    SvaraRadera