söndag 20 februari 2011

Underbara söndag

Det verkar som att alla lyckliga människor tillbringar söndagar med att gå ut och gå, dricka en latte i vintersolen, gunga med sina barn på lekplatser och lite annat smått och gott.

Vi i denna familjen brukar mysa inomhus på söndagar denna tiden på året. Vi går runt i mysbyxor, tittar på film, äter en lång frukost och kryper ner i sängen igen och vilar middag.

Och när jag läser om allas underbara utomhus söndagar brukar jag få ångest för att vi inte varit ute. Men idag kan jag meddela att vi varit ute heeeela jävla dagen fastän jag nästan frös muttan av mig.
Min syster och "Venna" kom in till Malmö idag och så fikade vi lite här hemma tillsammans med Henrik och sen gick vi tjejer en lång runda. Hela två timmar var vi ute och frös! Inget dåligt samvete här inte.

Dagen avslutades på Fridays där vi käkade och drack ett glas vin. Nu väntar hyrfilm, mys och kanske ett litet glas vin till. Hey, vi ska ju inte upp till något jobb imorgon ;-)


"Venna" och "Kiiila" leker.

Fikar på "naaaaan"

Promenad i Västra Hamnen.


Söndagsmiddag på Fridays.

Min syster vid det kalla havet.
...........................

Nu laddar vi inför en fullspäckad vecka.
Hur ska vi hinna med allt?

Hoppas ni haft en mysig söndag UTOMHUS ;-)


4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, har själv bara varit ute en lille sväng, Cappuccinodåren, du vet. Har vuxit fast med soffan, he, he. Men det ska det bli ändring på, med start imorgon. Ha en mysig kväll o njut livet. Pussa Keila o hälsa Henrik så gott.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Jag kan meddela att i dessa tider är vi inte heller ute mycket alls. Mest till och från bilen. Jag tycker det är kallt och lilla h tycker det e tråkigt med overall. Längtar ihjäl mig till våren, vårjacka, och sitta-på-filt-i-parken-dagar.

    SvaraRadera
  3. Hu vad kallt det e nu...bbbrrr!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  4. Latte sätter sig på röven, Manne. No more milk i kaffet från nu till beach 2011!!! hehe. tack för en superdupermysig sag igår <3

    SvaraRadera