lördag 12 februari 2011

the Answer

sarah sa...


Hej! Tack för en mysig, komisk blogg!
Tänkte höra hur lång du är?
Hur mycket gick du upp under din graviditet?
Hur var första tiden (typ första 2 veckorna) som nybliven mamma?
Ha en fin dag!

Hej Sarah

Var roligt att du läser min blogg och att du tycker den är komisk...
Jag är 1, 68, jag mätte mig faktiskt när jag skaffade nytt pass inför Las Veggas-resan.
Jag gick upp 14 sura kilo under graviditeten. Tråkigt men sant. Som tur är kan man ju gå ner dem igen om man vill ;-)
Första tiden med bebis var helt underbar. Henrik och jag kunde ligga hur länge som helst och titta på vårt underverk. Det jobbiga den första tiden var amningen. Jag var lite förberedd på att det skulle bli tufft, men jag trodde inte det skulle vara så jobbigt som det var. Men efter de två veckorna funkade amningen och jag är så glad att jag inte gav upp, för jag var väldigt nära.

Trevlig helg på dig!

Caroline sa:

Är lite nyfiken på var du växte upp någonstans eftersom man känner igen en del i din bekantskapskrets :)


Hej Caroline.

Jag är uppväxt utanför Vellinge i V.Ingelstad och Mellan Grevie. Vi flyttade till större när familjen växte.
Vi bodde på gård mitt ute i ingenstans med massor av djur. Så skulle jag vilja att Keila också får växa upp.

Maria, Tittis snygga syrra sa:

Hej Danni.....

Jag vill fråga vad du har för färg på dina troser som du har på dig nu?????.... Ahahahaahah jag tycker själv att jag är SÅ rolig så jag får tårar i ögonen när jag skriver detta...Humorn är på topp..hahahahah

Hahahahaa! Asså du är så jävla ball.
Dem är vita...! Puss

Stina sa:

När ska du börja jobba igen?

Och hur länge har du varit mammaledig?
Kram på dig

Hej Stina
Jag gick på föräldraledighet en månad innan Keila kom. Så jag har i början av april detta året varit "ledig" i ett år.
Jag vet ännu inte hur länge jag ska vara borta från jobbet. Det beror lite på min sambo, hur mycket han kan vara ledig per vecka och ha Keila. Jag har funderat på att börja flyga en eller två dagar i veckan när Keila är runt ett år, men vi får se.
Till hösten då Keila börjar på dagis kommer jag med all säkerhet börja flyga igen.
Hur länge ska du vara föräldraledig?

Kram

Anonym sa...
Hur länge ska du vara mammaledig och ska inte din man vara pappaledig nått alls? Tack för en fin blogg

Hej Anonym.

Som jag skrev här ovanför vet jag ännu inte hur det ser ut. Än finns det dagar att ta av.
Henrik ska också vara pappaledig såklart. Men inte så mycket som jag. Det funkar inte för oss.


Anonym sa...


Är det inte jobbigt att din kille aldrig är hemma?

Hej Anonym!
Vad roligt, du heter samma som föregående läsare. Eller kanske ni är samma person? ;-)
Det är klart att det är trist att Henrik jobbar så mycket som han gör men det är ju för mig och Keila han jobbar. Så att vi ska ha det bra. Så klart hade jag velat ha honom hemma hela tiden men det funkar ju inte så. Speciellt inte om man vill bo bra och resa mycket... ;-)
Aldrig hemma är han ju inte iheller, han är hemma varje söndag och måndag t.ex. och vi har hela förmiddagarna med honom varje dag. Det är inte många som har sin kille hemma så att man kan äta en mysig frukost och duscha utan bebis runt benen...

Kram


Så var det med det.
Kram på er...

Fler frågor?

3 kommentarer:

  1. Har mina hästar i Mellan Grevie;) liten söt by!;)

    SvaraRadera
  2. Ja det är skit när de e sjuka och magsjuka i kombination med feber är ingen höjdare! Jag hoppas han sover bort det över natten så att han är pigg som e mört imorgon:) Tack för din omtanke!!

    SvaraRadera
  3. Så du ska börja flyga igen!?:) Kul!
    Jag vill nog vara hemma i 1,5 år, OM det går! Vi får se! :)

    SvaraRadera